۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۷۷۵
کارشناس مسائل مذهبی:

خانواده مهم‌ترین عامل حفظ دین در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاحی با بیان این که خانواده مهم ترین عامل حفظ دین در جامعه است، گفت: جنگ نرم برای دور کردن شیعیان از عاشورا و مهدویت طراحی شده است.
حجت الاسلام ميثم رياحي رييس سازمان تبليغات اسلامي شهر لنجان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام میثم ریاحی رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان شب گذشته و به مناسبت دهه اول ذی الحجه در خیابان آل خجند، با توجه به وضعیت حجاب در جامعه گفت: جنگ نرم برای دور کردن شیعیان از عاشورا و مهدویت طراحی شده است.

 

وی با توجه به حربه دشمن برای تضعیف دین اسلام، افزود: دشمن با ایجاد جنگ نرم و اشاعه فحشا در جامعه، قصد دارد شیعیان را از عاشورا و مهدویت دور کند و بدین وسیله بر آن ها حکومت کند.

 

حجت الاسلام ریاحی بیان داشت: جنگ نرم علیه جوامع شیعی بسیار هوشمندانه طراحی شده است و متأسفانه در حال پیشروی به سمتی است که دشمن می خواهد.

 

کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه با بیان علل تضعیف بنیان خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی حفظ دین در جامعه، ابراز داشت: مواردی که به تضعیف هر چه بیشتر بنیان خانواده کمک می کند شامل، از بین رفتن حیا، ارتباط با دوستان غیر معتقد، تنهایی بیش از حد زوجین، درگیری های زیاد بین اعضای خانواده، زیاد کار کردن و خستگی ناشی از آن، تفاوت طبقاتی بین زوجین و از بین رفتن انگیزه برای ادامه زندگی است.

 

وی افزود: برخی از رفت و آمدهای خانوادگی منجر به از بین رفتن حیا بین افراد می شود که این مسأله برای خانواده بسیار خطرناک است و برای حفظ بنیان خانواده باید از این گونه رفت و آمدها جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام ریاحی گفت: جاذبه هایی که شیطان در مسائل منفی ایجاد می کند، منجر به تأثیرپذیری افراد متدین از افراد بی دین می شود، بنابراین اگر احتمال دهیم که تأثیرپذیری ما بیشتر از تأثیرگذاری ما است، نباید با افراد غیر معتقد ارتباط برقرار کنیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: تنهایی زیاد از حد زنان که ناشی از حساسیت بیش از مردان آن ها است، سبب مشغول شدن ذهن زنان به افکار منفی شده و بدین سبب بنیان خانواده در معرض نابودی قرار می گیرد.

 

وی در پایان با توجه به فرازهای از حدیث شریف کساء ابراز داشت: رفتار محبت آمیز حضرت زهرا(س) با پدر، همسر و فرزندان خود، الگوی بسیار خوبی برای خانواده ها است./867/203/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
عالی عالی
1
0