۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۰۱۰۲
آیت الله شبستری مطرح کرد؛

ضرورت توجه به تربیت دینی نسل جوان و دانش آموزان در مدارس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تأثیر مدارس و تربیت نسل جوان در آینده کشور، گفت: آینده کشور از مدارس رقم می خورد، بنا بر این در کنار تعلیم علمی باید به تربیت دینی دانش آموزان نیز توجه شود.
آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس با اشاره به این که دانش آموزان آینده سازان کشور هستند، اظهار داشت: آینده کشور از مدارس رقم می‌خورد.

 

وی با تأکید بر توجه هر چه بیشتر مسؤولان در تربیت دینی نسل جوان امروز، ابراز داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند، مقدرات و آینده کشور در مدارس بنا گذاشته می‌شود، پایه های علمی و عقیدتی جامعه از همین مدارس شکل می‌گیرد، از این رو مدارس از اهمیت بالاتری از دانشگاه برخوردار است.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام در تعلیم و تعلم، ابراز داشت: دین مبین اسلامی در حقیقت بنیان‌گذار پیشرفت‌های علمی جهان امروز است، کشور اسلامی ایران از این رهگذر با پیشرفت‌های مختلف در بخش‌های گوناگون علمی باید الگوی جهان باشد.

 

وی با اشاره به مضامین اسلامی و تأکیدات قرآن در جایگاه علم و ایمان، ابراز داشت: خداوند متعال در نخستین سوره‌ای که بر پیامبر خود نازل کرد، با اشاره به تعلیم انسان به جایگاه علم و ایمان توجه دارد و در حقیقت ارکان رسالت را تشریح کرده است.

 

وی با تأکید بر توجه هرچه بیشتر در تدوین محتوای کتب مدارس، تصریح کرد: کتاب‌های تحصیلی دانش آموزان و مدارس باید مطابق با نیاز روز و جامعه تدوین شود و نیاز دانش آموزان و مقتضای آن ها مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: محتوای کتاب های درسی باید آموزنده باشد و در کنار علمیت کتاب‌های تحصیلی باید صبغه دینی و اسلامی آن ها نیز مورد توجه قرار گیرد، پرورش دینی دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی و وسائل ارتباطی اینترنتی، تصریح کرد: باید از فرصت جوانی و نوجوانی غفلت نکرد و از این فرصت بزرگ بهره کافی برد چرا که  این برهه آینده ساز است، از این رو باید در بهره‌گیری از این ابزارها و سرگرمی‌های اینترنتی که فرصت جوانان را ضایع می‌کند تجدید نظر جدی شود.

 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: عدم بهره‌گیری از فرصت‌ها عامل خسران و مانع پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود، باید دانش‌آموزان در اوقات فراغت خود بیشتر به مطالعه مشغول باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، ابراز داشت: دانش آموزان دختر در حفظ حجاب خود کوشا باشند، حجاب عامل ثبات خانواده و حفظ ارزش‌های اجتماعی و خانوادگی است.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: رعایت حجاب از سوی زنان عامل عزت ملی و اقتدار کشور است، حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است و عامل حضور امن و مؤثر زن در جامعه و پیشرفت های او است.

 

وی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس با روز عرفه و عید قربان، خاطرنشان کرد: امید است به برکت این روزها سالی پربرکت و سرشار از پیشرفت‌های علمی و ایمانی دانش آموزان داشته باشیم./854/202/ب2

ارسال نظرات