۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۹۰۱۰۵
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی:

عرفه در تقویم امت اسلام روز شناخت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ارتباط عرفه، حج و عید قربان گفت: در دین اسلام عمره و حج جایگاه والایی دارد، امروز هر فردی باید عمره خود را انجام داده باشد و از اذان‌ ظهر تا مغرب، خود را در سرزمین عرفات حاضر کند.
حجت الاسلام اکرمي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگویی با اشاره به روز عرفه گفت: عرفه به معنای شناخت است، همان گونه که در تقویم کشور روزهایی به نام پاسدار، جانباز و غیره وجود دارد، روزی هم به نام روز شناخت داریم که به آن عرفه می گویند.

 

وی اظهار کرد: عرفه در تقویم اسلام و تقویم امت اسلام به عنوان روز شناخت ثبت شده است و معرفتها باید در این روز بالاتر برود.

 

وی افزود: در دعای عرفه که امام حسین (ع) در سرزمین عرفات و در کنار جبل عرفات بیان فرمودند، شناسنامه کاملی از معرفی خدا، بنده خدا و نیز وجود مبارک ایشان است.

 

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به فرازی از دعای عرفه گفت: امام حسین(ع) می فرماید«خدایا تو را شکر می کنم که در دوران بعثت و اسلام به دنیا آمدم»؛ این جمله بسیار پرمعنا است؛ رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) هرچند در خانواده های یکتاپرست متولد شدند، اما تولدشان قبل از اسلام بود. ولادت در دوران اسلام به طور طبیعی ارزشمند و ارجمند است.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با ذکر اینکه در این روز باید بسیار دعا کرد، گفت: انسان در این روز در پیشگاه خدای متعال با همه ضعف و فقری که دارد، از ذات احدیت می خواهد که او را مشمول رحمت و لطف خود قرار دهد و بهترین دعاها در این روز باید از سوی مسلمانان بر زبان آورده شود.

 

وی با اشاره به ارتباط عرفه، حج و عید قربان افزود: در دین اسلام عمره و حج جایگاه والایی دارد، امروز هر فردی باید عمره خود را انجام داده باشد و از اذان ظهر تا مغرب خود را در سرزمین عرفات حاضر کند؛ امام حسین(ع) این دعا را در این سرزمین خوانده است و ارتباط تنگاتنگی میان، عرفه، عید قربان و حج وجود دارد.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز باید هر فردی حداقل سه حاجت را از خدا داشته باشد، گفت: از خدا بخواهد او را در مسیر توحید و بندگی ثابت قدم بدارد و موحد از دنیا برود، برای سلامتی امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کند و برای دیگران دعا کند؛ در روایات آمده است اگر برای دیگران دعا کنید، دعای شما برای خودتان نیز مستجاب می شود./1330/د101/ی

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات