۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۱۲۸
امام جمعه کاکی مطرح کرد؛

لزوم تقویت برنامه‌های شناخت سیره شهدا در مدارس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاکی خواستار تقویت برنامه های شناخت شهدا و سیره شهدا در مدارس شد.
حجت الاسلام محمد محمدي امام جمعه کاکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه کاکی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان عفت بخش کاکی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، هفته دفاع مقدس و دهه امامت و ولایت گفت: سال تحصیلی جدید آغاز نیکویی یک طرف دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا از طرف دیگر غدیر و ولایت و امامت است.
 
وی در ادامه خواستار توجه مسؤولان به مشکلات بخش محروم کاکی شد، و بیان داشت: نبود فضای آموزشی کافی، فرسوده بودن بسیاری از فضاهای کنونی، عدم وجود یک مدرسه دخترانه در جنوب شهر، توزیع نا عادلانه امکانات و اولویت قرارگرفتن مایحتاج آموزشی و فرهنگی در بخش کاکی از مهمترین مشکلات آموزشی بخش کاکی است.
 
حجت الاسلام محمدی خواستار توجه آموزش و پرورش به معیشت معلمان شد، و تصریح کرد: توجه به مشکلات این قشر سبب می شود تا مشکلات سفیران دانایی و روشنایی مرتفع شود؛ همچنین دانش آموزان باید خوب درس بخوانند و مبانی علمی و معرفتی در مدارس تقویت شود.
 
امام جمعه کاکی بحث پرورشی و رکن تربیت را اصل و مقدم بر تعلیم دانست، و بیان داشت: مربیان پرورشی به رسالت خطیر خود یعنی ایجاد تعهد و تقویت باورهای دینی در دانش آموزان عمل کنند.
 
 
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما هشت سال دفاع جنگ نامتعارف با دشمن داشتیم؛ این جنگ از جنگ های جهانی و ویتنام طولانی تربود.
 
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه این جنگ پروژه ای استکباری بود، افزود: ما با قدرت ایمان، توکل و توسل پیروز شدیم و بدون داشتن امکانات با تقدیم جان های پاک، وجبی از خاک مهین به دست بیگانگان نیافتاد.
 
وی خواستار تقویت برنامه های شناخت شهدا و سیره شهدا در مدارس شد و گفت: یادواره شهدا، سیاسی عبادی است علاوه بر تبیین شاخص های معنوی در شخصیت شهدا برگزاری یادواره شهدا بصیرت افزایی می کند و رنگ جامعه را به فرهنگ ایثار خوش رنگ می کند.
 
امام جمعه کاکی اضافه کرد: کسانی که در برگزاری یادواره شهدا تشکیک می کنند و شبهه درست می کنند همانانی هستند که در یادواره شهدا چفیه که به آنان داده می شود در مشت خود می پیچند و مخفی می کنند که یک وقت برای آنها مشکلی ایجاد نشود.
 
وی ادامه داد: 9 دی که می شود زیر میزهای خود می خزند و حتی بنری درب اداره نصب نمی کنند تا ریاستشان محفوظ بماند.
 
حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: ما یک راه مستقیم داریم آن هم راه شهدا است و با تمسک به سیره نورانی حضرت امام حسین(ع) با اقتدار و بدون نگرانی به شهدا اقتدا کنید و سیره آنان را نشر دهید./833/202/ب3
ارسال نظرات