۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۹۰۱۳۳
از امشب؛

جشن‌های «شکوه غدیر» در حرم ثامن الحجج آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جشن های «شکوه غدیر» ویژه برنامه دهه ولایت؛ از عید قربان تا غدیر در بارگاه ملکوتی و منور امام رضا(ع) از امشب آغاز می شود.
حرم امام رضا دهه ولايت

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تبیین ویژه برنامه های «شکوه غدیر» اظهار کرد: شکوه غدیر جشن های ویژه دهه امامت و ولایت است که این جشن ها همزمان با عید قربان آغاز و تا جمعه دهم مهرماه مصادف با عید سعید غدیر در تمام اماکن متبرکه حرم رضوی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: ویژه برنامه های شکوه غدیر شامل سخنرانی، مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت، شعر خوانی و سرود هر روز ساعت 18:15 تا 20:30 در صحن جامع رضوی همراه با پخش صوتی در سایر اماکن متبرکه برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: حجت الاسلام اسماعیل مقری ساعت 18:30 از چهارشنبه تا جمعه به تبیین موضوعات «غدیر عامل تقرب الهی»، «دین و سیاست در خطبه غدیر» و «بصیرت و دشمن شناسی در خطبه غدیر» می پردازد.

 

وی افزود: حجج الاسلام سیدجعفر طباطبایی، گرایلی، حبیب الله فرحزاد، سیدحمید میرباقری، مسعود عالی و حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی سخنرانان صحن جامع رضوی و رواق امام خمینی(ره) از چهارم تا دهم مهرماه هستند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: «سیره و زندگانی امام هادی»، «شرح فرازهایی از خطبه غدیر»، «تربیت دینی در خطبه غدیر»، «فضائل و مناقب امام علی(ع) در خطبه غدیر»، «امامت و ولایت در خطبه غدیر» و «مهدویت در خطبه غدیر» به این مناسبت در بارگاه ملکوتی امام هشتم تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: «شرح فرازهایی از خطبه غدیر» از سوی حجت الاسلام رضوی نسب شنبه تاپنج شنبه ساعت 10:40 در شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد و «آداب زیارت ائمه معصومان» نیز از سوی حجت الاسلام ابراهیمی ساعت 4:30 بامداد شنبه تاجمعه در رواق غدیر بیان می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برنامه «در سایه سار رضوان» سخنرانی و بیان احکام ویژه خواهران است که هر روز ساعت 11:20 و 17:35 در رواق های دارالحکمه و دارالاجابه برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: ویژه برنامه های اردوزبانان، عرب زبانان و آذری زبانان در دهه ولایت نیز در رواق های کوثر، غدیر، دارالمرحمه و صحن های کوثر و غدیر هر شب قبل از نماز مغرب و پس از اقامه نماز برگزار می شود./1308/302/ب1

ارسال نظرات