۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۹۰۱۵۹
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه لرستان:

عرفه فرصتی برای تطهیر نفس است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان گفت: عرفه فرصتی مناسب برای تطهیر نفس و بهره مندی از رحمت الهی است.
دعاي عرفه

حجت الاسلام محمد ولی پور معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک عید قربان بیان داشت: باید قدر فرصت هایی که در اختیار داریم بدانیم و از آن در جهت بهرمند شدن از رحمت الهی استفاده کنیم.

 

وی با تأکید بر توجه به مفهوم مضامین دعای عرفه افزود: تأمل و دقت در این مفاهیم فرصتی برای خودسازی است.

 

حجت الاسلام ولی پور با بیان این که در این روز درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است، تصریح کرد: عرفه فرصتی است برای جبران زمانی همچون شب قدر که برخی افراد از آن شب ها در جهت استغفار و طلب بخشش از درگاه الهی استفاده نکردند.

 

وی با تأکید بر توجه و بهره مندی جوانان از دعای عرفه خاطرنشان کرد: عرفه فرصتی برای تطهیر نفس خویش است و باید فضیلت های دعای عرفه را بین جوانان بازگو کرد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به دسیسه های فرهنگی دشمن در جهت گمراه کردن جوانان عنوان داشت: باید به نسل جوان آموزش لازم داده شود، با ایجاد آگاهی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی جوانان دسیسه های فرهنگی دشمن خنثی شود.

 

وی بهره گیری از فرصت ها و قدر دانستن موقعیت هایی که در اختیار داریم را مهم ترین آموزشی دانست که باید به جوانان داده شود و افزود: جوانان با تأمل و تفکر در دعاها، آیات و دستورات قرآنی پاسخ بسیاری از سؤالات خود را دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام ولی پور در ادامه بیان کرد: در جهت ترویج و تبیین معارف الهی در جامعه نهادهای فرهنگی باید با حوزه های علمیه تعامل لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان این که شناخت، معرفت و بصیرت در سایه تأمل و تفکر در آیات الهی حاصل می شود، عنوان داشت: بهترین عبادت تفکر در آیات است که باید بیشتر در جامعه به آن پرداخته شود./9459/302/ب3

ارسال نظرات