۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۹۰۱۶۵
مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان ماهشهر:

موضوعیت دعای عرفه شناخت و سازندگی همراه با تزکیه نفس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر با بیان این که موضوعیت دعای عرفه شناخت و سازندگی همراه با تزکیه نفس است، گفت: افرادی که از اجابت دعا و مغفرت در ماه رمضان عقب و یا غافل مانده اند، نخستین و بهترین فرصت دعا، روز عرفه است.
عرفه

حجت الاسلام مرتضی خوش بین، مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که انسان در دعای عرفه نسبت به گناه های خود معترف می شود، ابراز داشت: در راویت ذکر شده که انسان در این روز دعا کند و تضرع و مغفرت را از خداوند بخواهد.

 

وی با اشاره به این که انسان در روز عرفه بایستی از خداوند برای مؤمن دعا کند چرا که در این صورت مستجاب خواهد شد، اظهار داشت: در دعای عرفه مفاهیم، معارف و پرباری وجود دارد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که در آن همایش بزرگ که امام حسین(ع) چنین دعایی را نقل کردند موضوعیت آن شناخت و سازندگی است، ادامه داد: این مفاهیم شناخت همراه با عمل، سازندگی، تزکیه و خودسازی را در بر خواهد داشت.

 

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر افزود: دعای عرفه شناخت خدا، خود، آخرت، پیامبران و بسیاری از مسائل را در بر دارد و به خصوص بهترین مسائلی که در این روز بایستی داشته باشیم، ذکر شده است.

 

حجت الاسلام خوش بین با تأکید براین که ائمه‌ اطهار(ع) راه دعا را برای انتقال عالی‌ترین مفاهیم دینی انتخاب کرده‌اند، ابراز داشت: راه های صحبت انسان با خداوند یکی نماز و دیگری دعا است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که از شب روز عرفه درب های استجابت دعا به روی انسان باز می شوند، عنوان کرد: در روایت های بسیاری ذکر شده که انسان از همین شب خود را برای استجابت دعا آماده کند.

 

وی تصریح کرد: افرادی که از اجابت دعا و مغفرت در ماه رمضان عقب و یا غافل مانده اند، نخستین و بهترین فرصت دعا، روز عرفه است./9453/302/ب2

ارسال نظرات