۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۰۱۶۷
معاون وزیر آموزش و پرورش:

کسب دانش اگر در جهت بندگی الهی قرار نگیرد ابتر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدیان برکت اصلی تحصیل دانش را در توجه به شعائر دینی تشریح کرد و گفت: اگر کسب دانش در جهت بندگی الهی قرار نگیرد ابتر است.
ديدار معاون وزير آموزش و پرورش با مراجع تقليد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در جمع مسؤولان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، با مبارک دانستن تقارن آغاز سالتحصیلی جدید با روز عرفه، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی، آغاز کسب علم جهت معرفت خداوند است.


وی تعلیم و تعلم رو عبادت دانست و تصریح کرد: شناخت خداوند متعال و کسب علم در راستای معرفت خداوند وآثار آفرینش او عبادت است، کسب دانش باید در جهت معرفت و بندگی خداوند متعال باشد و در این جهت قرار گیرد.


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه معرفت و کسب علم، تصریح کرد: تحصیل، تعلیم، کسب معرفت و دانش باید در مسیر بندگی الهی قرار گیرد، اگر دانش اندوزی و کسب معرفت دانش آموزان از این نیت و انگیزه دور باشد کسب دانش ارزشی نخواهد داشت.

 

وی برکت اصلی را عمل به مضامین دینی و دستورات الهی دانست و تصریح کرد: حفظ حجاب و عمل به شعائر دینی باید در میان دانش آموزان مهم تلقی شود، علم آموزی و کسب معرفت خود عامل برکت است، اما برکت آن زمانی است که در مسیر شعائر دینی و نیت الهی باشد.


حجت الاسلام محمدیان ابتدا و انتهای علم را شناخت
خداوند و معرفت صفات او عنوان کرد و ابراز داشت: معرفت و شناخت الهی و نظام هستی که مخلوق اوست مؤثر در کیفیت تعلیم و تربیت دانش آموزان می باشد و جبرانی بر کم و کاست های آموزشی است.


وی با تأکید بر آموزش و تربیت دانش آموزان بر محور دینی و آشنائی آن ها با آموزه های اسلامی، خاطرنشان کرد: احترام به والدین، به آموزگار و معلم خود و راعایت حجاب در میان دانش آموزان دختر و یادگیری احکام دینی در مدارس باید مهم تلقی شود./854/203/ب3

ارسال نظرات