۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۹۰۲۱۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی ‌کاشان مطرح کرد؛

اجرای گفتمان های دینی در مدارس توسط سازمان تبلیغات اسلامی‌

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: تعلیم و تربیت اگر بر اساس آموزه‌های دینی باشد جامعه‌ای اسلامی، سرشار از معنویت و عاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بعد از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس شهرستان کاشان با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام نگاه ویژه ای به جایگاه تعلیم و تربیت دارد گفت: نگاه به بحث تربیت باید نگاهی یکپارچه باشد و نه تنها آموزش و پرورش و خانواده ها بلکه همه نهادهای فرهنگی خود را نسبت به این مسأله مهم مسؤول بدانند.

 

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به امر تعلیم و تربیت و آموزش در کشور شده و همه مسؤولان نظام دغدغه دارند تا زمینه تربیت معنوی و اخلاقی آینده سازان ایران اسلامی به صورت شایسته ای فراهم شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: بر همین اساس، سازمان تبلیغات اسلامی، اجرای گفتمان های دینی در مدارس را پایه ریزی کرده و حضور کارشناسان خبره و اساتید حوزه و دانشگاه در قالب این طرح درمدارس می تواند به آموزش و پرورش در تربیت اسلامی نسل جوان و نوجوان کمک کند.

 

حجت ‌الاسلام حسینی، بزرگ‌ترین رسالت آموزش و پرورش را تربیت نسل‌ها و هدایت دانش آموزان در مسیر صحیح زندگی اجتماعی دانست و افزود: در همین راستا شغل معلمی به دلیل اهمیت موضوع تربیت انسان‌، در ردیف برترین شغل‌ها است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان، آموزش و پرورش و خانواده را دو شریک جدی در امر تربیت دانش آموزان دانست و گفت: بدون همراهی خانواده با آموزش و پرورش و یا بالعکس نمی توان انتظار داشت تربیت سالم و صحیح محقق شود.

 

حجت ‌الاسلام حسینی گفت: خانواده و مدرسه دو نهاد تاثیرگذار هستند و هر مقدار که این هم افزایی و هم سویی در تربیت فرزندان جامعه وجود داشته باشد، می توان به بهبود وضعیت تربیتی فرزندان جامعه امیدوار بود.

 

به گفته وی، حضور روحانیون و کارشناسان دینی در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات و سؤوالات شرعی آنها می تواند در تربیت دینی دانش آموزان نقش مؤثری داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برپا شدن پایگاه های کمک به نیازمندان و برگزاری جشن عاطفه ها در سطح شهر و مدارس، گفت: کمک به دانش آموزان نیازمند و بی سرپرست یکی از واجبات اصلی دین اسلام است که به مسلمانان سفارش شده است./1307/202/ب3

ارسال نظرات