۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۲۲۸
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

سلاح علم بهترین ابزار مقابله با دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: همانطور که دشمن با علم، تهاجم فرهنگی را ایجاد کرد، ما نیز با سلاح علم، در مقابل این جنگ نرم، مقاوم و مسلح می شویم.
خانم حيدري

زهرا حیدری استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: یکی از وظایف حوزه در دوران جنگ، تبیین مسائل مربوط به جنگ و درس استقامت و جهاد به رزمندگان بود.

 

حیدری از پررنگ بودن نقش حوزه و روحانیت در دوران جنگ تحمیلی یاد کرد و در ادامه اظهار کرد: طلاب، به تبلیغ و احکام دین، پاسخ به مسائل شرعی و بیان کردن فضایل جنگ، جهاد و شهادت در راه خدا، بعنوان سرباز در بین رزمندگان، به ایفای نقش خود پرداختند.

 

وی با بیان اینکه مهمترین عامل پیروزی بعد از ایمان، اعتقاد و توکل به خدا، در هشت سال جنگ تحمیلی، صبر و استقامت بود، خاطرنشان کرد: رزمنده ما، با الهام از آیات قرآن« فبشرالصابرین»، و دستورات دین مبین اسلام، با صبر و تحمل، سختی ها را به جان خریدند و به پیروزی دست یافتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ سوالی که در بین اقشار مردم مورد ابهام است« ما پیروز نشدیم و صلح کردیم»، اظهار کرد: با نگاه به ایران در طول تاریخ، در تمام جنگ ها، بخشی از ایران به دشمن واگذار شده بود، حتی در جنگ های جهانی اول و دوم، که ایران اعلام بی طرفی کرده بود نیز بخشی از ایران جدا شد.

 

وی با تاکید بر پیروزی ایران اسلامی افزود: تنها جنگی که در طول تاریخ ایرن، باعث نشد که از قلمرو حاکمیت کاسته شود و حتی ذره ای از خاک ایران بدست دشمن برسد، هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق بود.

 

حیدری خاطر نشان کرد: در طول این هشت سال، تمام شهرهایی که بدست دشمن اسیر شده بودند، با عنایت پروردگار و دعای خیر امام زمان(عج)، و رهبری فرمانده کل قوا حضرت امام خمینی(ره) و به همت والای رزمندگان اسلام، آزاد شدند و ایران اسلامی از این جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با در نظر گرفتن فرمایش رهبری« در حال حاضر باید نسبت به شبیخون فرهنگی مسلح شویم»، بیان کرد: تهاجم آرام آرام ولی شبیخون، حتی شبانه برای انهدام اقدام می کند، و ما باید با تدبیر بهترین راه، مقابله کنیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: جنگ نرمی که آغاز شده است، جنگ برعلیه فرهنگ، آداب، دین و اعتقادات ماست .

 

حیدری خاطر نشان کرد: سلاح ما در این عصر علم است، و با اشاره به اطلبوالعلم و سیرو، در ادامه افزود: همانطور که آنها با علم، تهاجم فرهنگی را ایجاد کردند ما نیز با سلاح علم، در مقابل این جنگ نرم، مقاوم و مسلح می شویم.

 

وی خطاب به جوانان، تاکید کرد: جوانان ما باید اهل مطالعه باشند، با علم روز و مسائل سیاسی کشور و دنیا آشنا شوند، و به آنچه که دشمن برعلیه ما استفاده می کند، آگاهی یابند تا در راه مقابله با آن برآیند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سال ها از جنگ گذشته است، ابراز کرد: حوزه با زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا، نقش بسزایی در تبلیغ و تبیین هشت سال دفاع مقدس دارد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه حضرت خدیجه(س)، هرساله در هفته دفاع مقدس، وصیت نامه شهدا، خوانده می شود و نیز اهداف رزمنده های اسلام، چرا جنگیدند و چرا جوانی و جان خود را در طبق اخلاص به مملکت خود اهدا کردند، گفته می شود./865/302/ب3

ارسال نظرات