۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۹۰۲۴۲
کارشناس مسائل مذهبی:

کسب معرفت الهی مهم‌ترین هدف آفرینش بوده است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی انسان کامل را بهترین وسیله برای کسب مقام قرب الی الله دانست و گفت: انسانی که به مقام عبودیت واصل شده بهترین و مطمئن ترین وسیله برای قرب الی الله است و از این جهت امامان معصوم در اعلی درجه رهبری جامعه قرار دارند.
روز عرفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی فاتحی کارشناس مسائل مذهبی عصر امروز در مراسم قرائت دعای عرفه که در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد، روز عرفه را فرصتی برای کس معرفت الهی دانست و اظهار کرد: کسب معرفت الهی هدف غایت از آفرینش بوده است و از همین منظر بارها در قرآن کریم بر کلمات یَعقِلون و تَعقِلون تکیه شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیث «مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَه» عنوان کرد: مقصود از ضمیر«ه» در کلمه نَفسَه حضرت امیر المؤمنین(ع) است زیرا بر اساس آیه 207 سوره بقره که در ذکر فضائل حضرت علی(ع) است شناخت آن حضرت زمینه شناخت پروردگار خواهد بود.

 

توجه به آیات الهی را یکی از راه های کسب معرفت الی الله

کارشناس مسائل مذهبی توجه به آیات الهی را یکی از راه های کسب معرفت الی الله برشمرد و گفت: در زیارت حضرت علی(ع) آن حضرت با عبارت آیت عظمی خداوند یاد شده است و از همین جهت عالی ترین آیت الهی در کسب معرفت نیز ایشان هستند.

 

حجت الاسلام فاتحی تأکید کرد: کسب معرفت الهی باعث تخلق انسان به اخلاق خداوندی می شود و از همین جهت است که در احوالات عارف واصلی همچون شیخ عبدالکریم حائری یزدی آمده است ایشان هر گاه به لقمه شبه ناک می رسیدند احوالاتشان متغیر می شد.

 

وی روز عرفه را فرصتی برای کسب معرفت به امام زمان(عج) دانست و عنوان کرد: در این روز مؤمنین باید با درک یکی از فضائل آن حضرت خود را به یکی از نشانه هایی که مورد رضایت دین است آراسته کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به فراز «اَنا اَلَذی اَسأتُ» از دعای عرفه اظهار کرد: در این روز انسان باید خطاهای خود را به یاد اورد در برابر عظمت و لطف پروردگار اظهار ندامت و طلب غفران کند.

 

روز عرفه فرصتی برای کسب معرفت به امام زمان(عج)

حجت الاسلام فاتحی همچنین با اشاره به فراز «وَالمِوَفِقُ عَمِلَ صالِحً» از دعای عرفه تأکید کرد: بالاترین فضائل کسب توفیق الهی در انجام عمل صالح است و یکی از بهترین زمان ها برای استجابت دعای توفیق بر عمل صالح روز عرفه است.

 

وی قیام برای رضای پروردگار را باعث ماندگاری اعمال و کردار دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عرفه مضامین و کلمات دعای عرفه را زمزه کردند بدون اینکه این کلمات بر کسی املا شده باشد، اما این دعای شریف تا زمان ما باقی مانده است و این نشان می دهد که اگر هر عملی حتی سخنی برای رضای خدا باشد تا ابد ماندگار خواهد شد.

 

کارشناس مسائل مذهبی انسان کامل را بهترین وسیله برای کسب مقام قرب الی الله دانست و گفت: انسانی که به مقام عبودیت واصل شده بهترین و مطمئن ترین وسیله برای قرب الی الله است و از این جهت امامان معصوم در اعلی درجه رهبری جامعه قرار دارند./868/202/ب3

ارسال نظرات