۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۰۲۶۹
امام جمعه شازند:

درس‌های دعای عرفه باید در زندگی مردم نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شازند گفت: دعای عرفه حاوی بهترین درس معرفت، شناخت معبود و ارزش‌های ناب است که مصادیق و آموزه های آن باید در زندگی مردم نهادینه شود.
حجت الاسلام سيد حبيب الله موسوي امام جمعه شازند

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی امام جمعه شازند امروز چهارشنبه یکم مهر ماه، در آئین پرفیض دعای عرفه شهر شازند، گفت: دعای عرفه حاوی بهترین درس معرفت، شناخت معبود و ارزشهای ناب است که مصادیق و آموزه های آن باید در زندگی مردم نهادینه شود.

 

روز عرفه روز شناخت و بازگشت به سوی خداوند متعال

امام جمعه شازند  بیان کرد: روز عرفه روز شناخت و بازگشت به سوی خداوند متعال و راه ائمه است می باشد و باید به این روز تاریخی و سرنوشت ساز به عنوان ذخیره و منبع تغذیه روحی و معنوی نگاه کرد.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: عظمت این روز به قدری است که اگر بنده ای در شب قدر توفیق آمرزش نیافته باشد در روز عرفه فرصت دیگری دارد تا از مزایای گشایش درهای توبهو بازگشت به سوی خدا بهره مند شود.


دعای عرفه درس معارف و اخلاق

امام جمعه شازند دعای عرفه را درس معارف و اخلاق در تمام زمینه ها بیان کرد و افزود: امام حسین (ع) در این دعا نکات بسیار ظریف و ریزی را از نعمت های خداوند و آرامش در زندگی و به دنبال آن سپاسگذاری از قادر متعال را به ما یادآوری می کند که یکی از ثمرات این دعا مقابله با استکبار درونی انسان و نیاز به وجود پروردگار است.


شایان ذکر است، آئین پر فیض دعای عرفه همزمان با سراسر میهن اسلامی در 26 نقطه شهرستان شازند طنین انداز شد./842/101/ب1

ارسال نظرات