۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۹۰۳۰۹
خطیب نماز عید قربان ساری:

وحدت امت اسلامی تنها راه شکست توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری گفت: مسلمانان با حفظ وحدت و همدلی می توانند بر توطئه های دشمنان اسلام از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس پیروز شوند.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز صبح در خطبه نماز عید قربان در مصلی امام خمینی (ره) ساری با اشاره به این که معنای کلمه عید در اسلام را بازگشت انسان به خود و خویشتن شناسی دانست و افزود: هر کجا که روز خدا باشد و مردم به انسانیت خود بازگردند آن روز، روز عید است.

 

خطیب موقت جمعه ساری، عید قربان را یکی از اعیاد ارزشی اسلام ناب محمدی (ص) معرفی کرد و ادامه داد: عید تنها شادی، تفرج و سرگرمی نیست بلکه در ایام عید باید به نیازمندان و محرومان توجه بیشتری شود.

 

حجت‌الاسلام یوسف‌پور عید سعید قربان را نمونه ای از نمایش برادری همراه با وحدت دانست و افزود: نماز عید سعید قربان به عنوان نشانه ‏ای از دعوت مسلمانان به توحید میراث انبیا است و این موضوع در بین مسلمانان از صدر اسلام تاکنون از ارزش و ‏اهمیت والایی برخوردار است.

 

وی بیان کرد: عید سعید قربان از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان است که باید پیام های آن از جمله اخلاص حضرت ابراهیم (ع) دربرابر خواسته خداوند که همان قربانی کردن فرزندش اسماعیل بود را در همه نقاط جهان گسترش داد.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که عید سعید قربان و عید غدیر دو عید بزرگ مسلمانان است، افزود: این دو عید مورد توجه ویژه شیعیان و اتصال این دو عید بزرگ، پیوند بین امامت و نبوت است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه ضمن اشاره به تفرقه افکنی های نظام های سلطه و استکباری در منطقه و شرایط بسیار بحرانی کشورهای مسلمان از جمله یمن، سوریه و عراق خاطرنشان کرد: وحدت دنیای اسلام مهم ترین مؤلفه و راهبردی ترین برنامه برای موفقیت و عبور از بحران های جوامع اسلامی است.

 

وی روز عید قربان روز وحدت مسلمین جهان و ترویج فرهنگ توحید، تسلیم و بندگی و تقویت باورهای دینی دانست و افزود: وحدت و یکپارچکی مسلمانان از مهم ترین عوامل ترس استکبار جهانی است که مسلمین باید این فرصت الهی را مغتنم بشمارند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که گروه های تکفیری و داعش دست پرورده دشمنان اسلام هستند و این گروه ها را خود آنان مسلح کرده اند چراکه دیدند بیداری اسلامی در جهان رشد پیدا کرده است، بیان کرد: اتحاد تنها راه پیروزی مسلمانان در مقابل توطئه گران، کفار و بدخواهان دین مبین اسلام است.

 

امام جمعه موقت ساری افزود: مسلمانان با حفظ وحدت و همدلی می توانند بر توطئه های دشمنان اسلام از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس پیروز شوند.

 

وی ادامه داد: اگر وحدت و یکصدایی در دنیای اسلام حاکم باشد هیچ قدرتی به خود اجازه نمی دهد به سرزمین های مسلمانان تعرض کند بنابراین مسلمانان باید همواره هوشیار بوده و توطئه های دشمنان را به موقع تشخیص و برای خنثی سازی آن با یکدیگر همدلی داشته باشند./950/201/ب1

ارسال نظرات