۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۳۲۰
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف:

کنترل هوای نفس بهترین راه پیروزی در امتحانات الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف امتحانات الهی را یکی از سنن الهی مورد تأکید در قرآن دانست و گفت: پروردگار متعال در عرصه های و زمان های مختلف بندگان خود را امتحان می کند تا به این وسیله به اهداف بزرگی که در خلقت آن ها وجود دارد نائل شوند.
حجت الاسلام محسن طالب پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالبپور، نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، صبح امروز در خطبه های نماز عید قربان که در آستان امامزاده شاهرضا در شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: امتحانات الهی دلایل مختلفی دارد که تنبیه و کیفر اعمال و گناهان یکی از آن هاست.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پروردگار متعال در نظر دارد تا با سنت امتحان بندگان خود را به راه راست بازگردانده و از مسیر گناه باز دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف ارتقاء درجات معنوی را یکی دیگر از دلایل امتحانات الهی برشمرد و گفت: خداوند متعال در طول دوران حیات بندگان امتحاناتی را برای آن ها پیش بینی می کند تا به این وسیله مقامات روحانی آن ها را ارتقاء داده و به قرب خود برساند.

 

حجت الاسلام طالبپور تأکید کرد: طی درجات کمال و نیل به قرب الی الله مستلزم گذر از امتحاناتی است که جزء سنت های حتمی الهی هستند و از همین جهت است که تمامی انبیای در معرض امتحانات مختلفی قرار گرفته اند.

 

وی حضرت ابراهیم(ع) را نماد توحید و عشق به خداوند برشمرد و تصریح کرد: تنها راه موفقیت در امتحانات الهی عدم دلبستگی به دنیا و عدم احساس مالکیت در امور مادی است و حضرت ابراهیم(ع) در این مسیر از بهترین داشته خود نیز گذشت.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف عنوان کرد: پروردگار در هر شرایطی با نعمت های خود بندگانش را مورد ابتلا و آزمایش قرار می دهد اما در این مسیر تنها بندگانی موفق و سربلند هستند که به مالکیت خداوند با زبان و عمل خود اقرار داشته باشند.

 

حجت الاسلام طالبپور در پایان عید قربان را نماد وحدت مسلمین جهان داست و تصریح کرد: در این روز تمامی مسلمین با شیوه ای واحد و به نیتی واحد عمل یکسانی را انجام می دهند که نماد وحدت و همدلی آنهاست./868/202/ب3

ارسال نظرات