۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۰۴۷۷
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد:

فاجعه منا نتیجه سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات آل سعود و وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با تسلیت فاجعه منا و کوتاهی آل سعود و وهابیت در مراسم حج، گفت: فاجعه منا نتیجه سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات آل سعود و وهابیت است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف‌آباد با تسلیت فاجعه غم انگیز منا گفت: فاجعه منا بزرگ‌ترین و بی سابقه ترین حادثه ای است که در طول مراسم حج اتفاق افتاده است.

 

وی درباره علت این فاجعه افزود: فاجعه منا شاید بتوان گفت از یک طرف عذاب الهی است که بر اثر کوتاهی امت اسلامی در برابر مسلمان کشی آل سعود و وهابیت به عنوان خادم الحرمین اتفاق افتاد و یا توطئه ای از جانب اسرائیل سیلی خورده است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: این فاجعه سیلی بود از جانب خداوند بر حاکمان جائر و پست آل سعود که شما غاصب هستید و امروز کعبه اسیر این حاکمان جائر شده است و سیلی به تمام امت اسلام است که بیدار شوید که اگر حاکمان و مردم ملت اسلامی بیدار نشوند، غضب الهی دامن امت اسلام را خواهد گرفت.

 

وی با بیان روایتی درباره اجر معنوی کشته‌شدگان این فاجعه عظیم، افزود: در روایت است کسی که در لباس احرام از دنیا برود، در قیامت با همان حالت محشور خواهد شد و آنانی که در سرزمین امن الهی که جایگاه توحید و تنها مکان امن الهی برای تمام مظلومین جهان است، از دنیا رفتند، در اوج عبادت و خلوص و در لباس احرام، به اوج عظمت الهی رسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد نتیجه سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات آل سعود و وهابیت را کشته شدگان بی گناه فاجعه منا بیان کرد و افزود: امروز تمام جنگ های منطقه به دست وهابیت و آل سعود اداره می شود، کمک های نظامی به داعش، جنگ افروزی و کشتار بی رحمانه مردم در یمن، کمک به اسرائیل، جنایاتی است که کشورهای اسلامی با وجود مشاهده، در یک خواب غفلت به سر برده اند و امروز زمان بیداری است.

 

وی این فاجعه را ننگی بزرگ برای جهان اسلام برشمرد که چگونه یک اجتماع یک و نیم میلیون نفری باید چنین فاجعه ای به بار آید در حالی که در مراسم اربعین 20 میلیون نفر در یک مراسم مذهبی شرکت می کنند و هیچ اتفاقی نمی افتد و امروز عالم اسلام باید یکپارچه به پا خیزد و با تدبیر مسلمانان را از این ننگ نجات دهند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به میلاد امام هادی(ع) گفت: ائمه معصومین چراغ راه هدایت، و الگویی تمام عیار در تمام مراحل زندگی هستند و امام هادی(ع) از جمله امامانی بودند که در راستای تثبیت امامت در جامعه بسیار تلاش کردند تا امامت را به عنوان یکی از اصول دین به امت بشناسند که از آن جمله زیارت جامعه کبیره به عنوان عظیم ترین منبع امام شناسی و هم چنین زیارت عید غدیر در بیان عظمت حضرت علی(ع) از این امام همام است.

 

غدیر، شناسنامه بعثت، عاشورا و انتظار است  

وی با سفارش برپایی هر چه باشکوه تر مراسم عیدغدیر خم در جمعه آینده بیان داشت: شیعه در مورد واقعه غدیر در زمان هایی دچار غفلت شد با آن که عالمانی چون علامه امینی به خواستند و با تألیف کتبی چون الغدیر، بحث غدیر را در جامعه اسلامی نشان دادند ولی باید بیش از این ها تلاش کنیم تا غدیر را بشناسیم.

 

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: برای حفظ بعثت، باید غدیر را شناخت، برای حفظ عظمت عاشورا، و اعتقاد به انتظار در همه ابعاد آن باید از غدیر آغاز کرد و امروز دشمنان اسلام همه برای نابودی این آیین جهانی کمر بسته اند و باید با برپایی مراسمات مذهبی، احیاء سنت های دیرینه چون بازدید از سادات این حادثه عظیم اسلام را بیش از پیش زنده نگه داریم.

 

بصیرت ویژگی بازر شیعه است

وی در خطبه های اول نماز جمعه در ادامه بحث هفته های گذشته درباره صفات شیعه با بیان روایتی از امام صادق افزود: حضرت شیعه واقعی را دارای دو صفت بیان کردند، دارا بودن عقل به معنای داشتن آگاهی، بصیرت و دوری از جهالت و دومین ویژگی شیعه واقعی اهل تقوا و پرهیزگاری بودن عنوان کردند که یک شیعه واقعی اگر دارای بصیرت نباشد، نباید خود را شیعه بداند./1306/201/ب2

ارسال نظرات