۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۵۷۵
کارشناس مسائل دینی:

معرفت دینی لازمه تولید آثار دینی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی ترویج اندیشه های باطل در قالب کتب و رسائل را یکی از خطرناک ترین تهاجمات فرهنگی دانست و گفت: عقاید هر کسی برای وی محترم است، اما باید به عواقب ترویج آن در جامعه نیز بیندیشیم، چون ممکن است افرادی بدون معلومات علمی آثار مسموم فرهنگی را مطالعه کنند.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری کارشناس مسائل دینی، امشب در جلسه سخنرانی که در مسجد عسگریه شهرضا برگزار شد، علم آموزی را یکی از مهم ترین وظایف هر مسلمان برشمرد و اظهار کرد: آگاهی از علوم و معارف مختلف معرفتی زمینه ساز رشد استعداد و افزایش دامنه اطلاعات افراد می شود که در نهایت امکان انحرافات اخلاقی و عقیدتی آن ها را کاهش می دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیث «اُطلُبوا العِلم مِنَ المَهدِ اِلیَ اللَحَد» عنوان کرد: تعلیم و تعلم یکی از بارزترین ویژگی های دین اسلام بود که از ابتدا باعث گراش خیل عظیم افراد به این آیین نجات بخش شد.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج کتب و آثاری با مضامین ضد دینی در دوران معاصر را از علل انحراف عده کثیری از جوانان و اقشار مردم در سراسر جهان دانست و تصریح کرد: برخی افراد در لباس متفکرین اقدام به انتشار کتاب هایی با مضامین مختلف کرده اند که نتیجه نهایی مطالعه آن ها، ایجاد دوگانگی عقیدتی و بسیاری موارد انحراف افراد است.

 

حجت الاسلام جاوری ترویج عقاید افرادی همچون فروید را به منزله سم مهلکی برای جامعه بشری برشمرد و اظهار کرد: استفاده از آراء فردی که علت تمام معضلات معاصر را سرکوبی غرایز جنسی می داند، باعث ایجاد مراکز گسترده فساد و فحشا شد.

 

وی ابراز عقیده از سوی تمام افراد را امری آزاد و طبیعی دانست و تأکید کرد: وقتی قرار است فردی عقاید خود را در ملأ عام ابراز کند یا با انتشار کتاب هایی دیگران را از آن با خبر کند، باید بداند نگاشته های وی باید محصول تحقیقات گسترده علمی و مورد تأیید مراکز علمی باشد و از ورود هرگونه نیات شخصی در آن خودداری کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی اسلام شناسی و ابراز عقدی در خصوص تعالیم و احکام اسلام را بسته به کسب معارف دینی دانست و تصریح کرد: معرفت دینی لازمه تولید آثار دینی است و از همین جهت هر کسی نمی تواند در خصوص تعالیم اسلام اظهار نظر کند.

 

حجت الاسلام جاوری همچنین با اشاره به حدیث «اُنظُر اِلی ما قال و لا تَنظُر الی مَن قال»، توجه به اینگونه احادیث را موجب ایجاد نهضت بزرگ علمی در جهان اسلام دانست و اظهار کرد: بر اساس این حدیث و احادث بسیاری با این محتوا، محتوای کلام ها بسیار مهم است و گوینده مطلب نباید ما را به اشتباه بیندازد، و اگر این رویه در بین مسلمین غالب شود دیگر شاهد شیوع شایعات یا شبهات مختلف نخواهیم بود.

 

وی ترویج اندیشه های باطل در قالب کتب و رسائل را یکی از خطرناک ترین تهاجمات فرهنگی دانست و گفت: عقاید هر کسی برای وی محترم است اما باید به عواقب ترویج آن در جامعه نیز بیندیشیم چون ممکن است افرادی بدون معلومات علمی آثار مسموم فرهنگی را مطالعه کنند./868/202/ب3

ارسال نظرات