۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۰۶۱۸
معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز:

آیت‌الله عبدالحمید شربیانی از شخصیت‌های مؤثر انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی، آیت الله عبدالحمید شربیانی را از شخصیت های انقلابی و مبارز خواند و گفت: آیت الله شربیانی از شاگردان امام خمینی(ره) بود و در راه انقلاب بزرگ ملت ایران زحمات فراوانی کشید، وی در ابتدای انقلاب مسؤول کمیته های مردمی انقلاب بود.
آيت الله عبدالحيمد شربياني حجت الاسلام سيد جلال شربياني، معاون فرهنگي دانشگاه هنر اسلامي تبريز

حجت الاسلام سیدجلال شربیانی، معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله عبدالحمید شربیانی را از نوادگان آیت الله علامه فاضل شربیانی خواند و ابراز داشت: در مقام علمی و تقوائی علامه شربیانی سخن بسیار است.


وی با اشاره به فضائل و جایگاه علمی علامه فاضل شربیانی، ابراز داشت: آیت الله علامه محمد فاضل شربیانی پدر بزرگوار آیت الله عبدالحمید شربیانی، از علمای سرشناس و بزرگ نجف و همچنین از مراجع تقلید شیعیان در نجف اشرف بوده است.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آیت الله مولی محمد فاضل شربیانی وی در نجف از محضر بزرگانی چون شیخ اعظم مرتضی انصاری، سید حسن کوه کمری کسب فیض و دانش کرد و خود را تا درجه والای اجتهاد رسانید، بعد از درگذشت میرزا محمد حسن شیرازی در جمع مراجع تقلید شیعه در آمد.


وی با اشاره به کرامات علامه شربیانی، اذعان داشت: در جریان تعمیر مرقد مطهر حضرت علی(ع) پیکر مطهر ایشان سالم ظاهر شد و هیچ تغییری ایجاد نشده بود، این جریان بعد از 36 سال از وفات وی اتفاق افتاد و بار دیگر بعد از شصت سال که پیکر وی ظاهر شد باز پیکر مطهرشان سالم بوده است.


حجت الاسلام شربیانی وجود شریف آیت الله عبدالحمید شربیانی را از چنین خاندانی دانست و تصریح کرد: از وجود شریف کسی چون علامه فاضل شربیانی عالم بزرگ آیت الله عبدالحمید شربیانی پا به عرصه هستی گذاشت و از برکات وجودی خود جهان را مستفیض کرد.


وی آیت الله عبدالحمید شربیانی را از شخصیت های انقلابی و مبارز خواند و ادامه داد: آیت الله شربیانی از شاگردان امام خمینی(ره) بود و در راه انقلاب بزرگ ملت ایران زحمات فراوانی کشید، وی در ابتدای انقلاب مسؤول کمیته های مردمی انقلاب بود.


معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله شربیانی در محل نوبر تبریز ساکن بودند که بعد از شیطنت های بسیار برخی جریان های افراطی مجبور به عزیمت به شهر مقدس مشهد شدند.


وی با اشاره به مقام علمی این عالم جلیل القدر، تصریح کرد: وی از شاگردان تفسیری علامه طباطبائی بود و در تفسیر به شیوه علامه عمل کرد و دارای آثار مکتوب فراوان علمی چون حاشیه بر عروه و دیگر آثار که امید است در آینده نزدیک چاپ و منتشر شود.


حجت الاسلام شربانی با اشاره به جریان امام جماعت شدن وی در مسجد گوهر شاد سال 65، اذعان داشت: حضرت امام خامنه‌ای در جریان سفر به مشهد از وی درخواتش کردند که امام جماعت مسجد گوهر شاد را بپذیرند؛ امام خامنه‌ای وی را پیش از این می شناختند.


وی ادامه داد: منزل آیت الله عبدالحمید شربیانی محل رفت و آمد فضلای مشهد بود و در منزل درس خارج فقه و اصول تدریس می نمود./854/202/ب3

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
رحمه الله استاد فاضل شریانی قبل از نماز منبر میرفتم
0
0