۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۹۰۷۶۰
مدیر نشریه علمی، تخصصی رسانه و خانواده خبر داد؛

درس خارج فقه رسانه در صدا و سیمای مرکز قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر نشریه علمی، تخصصی رسانه و خانواده به برگزاری دوره فقه رسانه در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: بخش نخست درس خارج فقه رسانه در شهرک مهدیه و بخش دوم آن برای فعالان عرصه رسانه و فضلای حوزه در مرکز صدا و سیمای قم برگزار می‌شود.
رسانه

حجت الاسلام احمد طوبایی، مدیر نشریه علمی، تخصصی رسانه و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برگزاری دوره فقه رسانه در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: بخش نخست درس خارج فقه رسانه در شهرک مهدیه و بخش دوم آن برای فعالان عرصه رسانه و فضلای حوزه در مرکز صدا و سیمای قم برگزار می‌شود.

 

مدیر نشریه علمی، تخصصی رسانه و خانواده افزود: علاقه مندان به ‌ویژه فعالان عرصه رسانه می‌توانند از دوره درس خارج فقه رسانه که به همت حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم بعد از ظهر سه شنبه و چهارشنبه هر هفته در مرکز صدا و سیما برگزار می‌شود، بهره ببرند.

 

وی فقه رسانه را موضوعی کاربردی و مورد نیاز حوزه علمیه خواند و ابراز داشت: موضوع‌هایی همچون فقه رسانه، ارتباطات، تبلیغات و اطلاع رسانی از مباحث جدید و مستحدثه است که تا به حال کمتر نسبت به این موضوعات پرداخته شده است.

 

مسؤول دفتر امور رسانه‌ای حوزه علمیه، مباحث تئوری فقه رسانه را مقدمه کارهای عملی و کاربردی دانست و گفت: این مباحث سرآغازی برای موضوع‌های گسترده‌تر و بیشتر است که کم‌ و بیش اغلب افراد با ابزار رسانه‌های اجتماعی و هوشمند ارتباط دارند.

 

وی تأکید کرد: در عرصه فقه رسانه، مقدمات، کلیات و سرفصل‌هایی استخراج شده و موضوع شناسی صورت گرفته است؛ اما برای گسترش این عرصه باید بسترهای رسانه، شیوه پیام رسانی، خبر رسانی و اطلاع رسانی فراهم شود.

 

حجت الاسلام طوبایی، چشم‌انداز دوره‌های فقه رسانه در صدا و سیما را ایجاد مرکز تخصصی فقه رسانه خواند و خاطرنشان کرد: در چشم‌انداز آینده این دوره‌ها و برنامه‌های تئوری فقه رسانه، ایجاد مرکز تخصصی فقه رسانه دور از ذهن نیست که طلاب بتوانند در آن مرکز با فقه رسانه به صورت تخصصی آشنایی پیدا کنند./908/ت302/ف

ارسال نظرات