۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۹۰۷۸۹
مدیر مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید خبر داد؛

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع تبلیغ به شیوه سنتی و به روز

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع تبلیغ خبر داد.
حجت الاسلام مرتضي وافي

حجت الاسلام مرتضی وافی، مدیر مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: این مؤسسه به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان به حوزه‌های علمیه و مراکز دانش‌بنیان در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور اساتید برجسته کرده است.

 

وی با بیان این که مؤسسه خانه خورشید اولین کرسی را با موضوع حجاب با تأکید بر اصل ضرورت حجاب برگزار کرده است، افزود: در این کرسی اولویت‌های فرهنگی و اقتضائات جامعه برای تأکید بر موضوع حجاب و عفاف و حفظ ارزش موضوع حجاب و تأکید بر این که حاکمیت باید برای ترویج و گسترش بحث حجاب و عفاف کار کند و در این عرصه وارد شود، برگزار شد.

 

حجت الاسلام وافی اظهار داشت:  آن چیزی که در کرسی آزاد اندیشی حجاب اجباری مطرح شد بر این تأکید داشت که آیا شیوه‌ها و روش‌های کنونی و برنامه های فرهنگی که تا به حال در جامعه انجام شده توانسته توسعه فرهنگ حجاب و حفظ ارزش حجاب را به دنبال داشته باشد یا اینکه ما باید در شیوه برخورد با مردم تجدید نظر داشته باشیم.

 

وی با بیان این که با توجه به اولویت‌های حوزه علمیه، کرسی آزاد اندیشی را در زمینه موضوع تبلیغ دینی به شیوه سنتی و به روز اختصاص داده ایم، افزود: در این کرسی در سه محور موضوعات را مورد بررسی قرار می‌دهیم که اولین موضوع بررسی شیوه‌های معمول و سنتی در تبلیغ با رویکرد فن خطابه و منبر است، دومین موضوع فن خطابه با رویکرد به ماه محرم و فرهنگ امام حسین(ع) و سومین موضوع، نقدی است بر روش‌های مورد استفاده در حوزه منبر و خطابه و پیشنهاد روش‌های جایگزین در فن خطابه با حفظ اصول و مبانی.

 

لازم به ذکر است این کرسی آزاد اندیشی از 5 مهر، بعد از نماز مغرب در نمازخانه مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار می‌شود و سه جلسه دیگر هم در تاریخ‌های 11، 12و 18 مهر ماه برگزار خواهد شد که با حضور حجت الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مسؤول ماهنامه خیمه و حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی متخصص تبلیغ خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند برای نام‌نویسی عدد 5 را به سامانه پیامکی 10000012141618 پیامک کنند./843/ت302/ف

ارسال نظرات