۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۷۹۱
فعال صلح در ژاپن:

اسلام دین جنگ نیست بلکه دین صلح است

خبرگزاری رسا ـ فعال صلح در ژاپن گفت: بر خلاف آنچه استکبار جهانی در رسانه‌های خود تبلیغ می‌کند اسلام دین جنگ نیست بلکه دین صلح است.
زن مسلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه دیلمی از زنان فیلیپینی و فعالان صلح در آسیا، ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی وضعیت حقوق زنان در جهان امروز که در موزه صلح برگزار شد، با اشاره به وضعیت زنان در فیلیپین، گفت: آنچه امروز در عراق و افغانستان یا سایر کشورهای آسیای غربی می‌گذرد به مراتب بدتر از آن در اردوگاه ارتش فیلیپین بر زنان ما گذشت.

 

وی افزود: در درگیری‌های داخلی فیلیپین علیه دولت مرکزی، زنان مسلمان در اردوگاه‌ها مورد هر سوء استفاده‌ای قرار می‌گرفتند به گونه‌ای که آثار و صدمات روحی و روانی آن در نسل‌های آینده مشاهده می‌شد.

 

این فعال صلح در آسیا عنوان کرد: امروز نگرانی بزرگ ما از بین رفتن اخلاق و انسانیت است میلیون‌ها دلار خرج صلح می‌شود اما با وجود آن اتفاقات بدی می‌افتد که قابل پیشبینی نیست.

 

دیلمی در پایان خاطر نشان کرد: تا قبل از اینکه به ایران بیایم انتظار من از صلح منفعلانه بود اما حالا انتظار من پویا و در مسیر رسیدن به جامعه مهدوی است.

 

در ادامه بابایی از فعالان صلح در ژاپن که 55 سال است در ایران زندگی می‌کند، گفت: من جنگ جهانی دوم را در ژاپن تجربه کردم وسعت و منابع طبیعی ژاپن همانند ایران نیست اما مردمی بسیار کوشا و فعال دارد با این وجود چین و کره امروز از ژاپن متنفر هستند.

 

وی افزود: استکبار جهانی بعد از انقلاب اسلامی جنگ ایران و عراق را بوجود آورد تا به منافع نفتی و تسلیحاتی خود دست یابد.

 

این فعال صلح در ژاپن تصریح کرد: صرفا با دادن شعار در جهان صلح ایجاد نمی‌شود بلکه ملت‌ها خود باید زمینه صلح را ایجاد کنند و این اتفاق حاصل نمی‌شود مگر اینکه صفات شیطانی مانند نفاق، کینه، ظلم، بی‌عدالتی و حسادت در وجود انسان‌ها از بین برود.

 

بابایی ابراز کرد: زنان می‌توانند به عنوان منشا تربیت انسان‌ها صفات الهی را در خانواده و جامعه رواج دهند کسانی که جنگ را به پا می‌کنند بویی از انسانیت نبرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز حقوق بشر تحت تاثیر استکبار جهانی است، بیان داشت: بر خلاف آنچه استکبار جهانی در رسانه‌های خود تبلیغ می‌کند اسلام دین جنگ نیست بلکه دین صلح است./807/202/ب3

ارسال نظرات