۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۰۸۹۵
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

فاجعه منا حاصل سوء مدیریت آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم اداره مراسم حج به دست کشورهای اسلامی، گفت: فاجعه منا تألم و غمی بزرگ در جوامع اسلامی بجا گذاشت، این حادثه حاصل بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود است.
حجت الاسلام سعيد فتحي

حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فاجعه منا عنوان داشت: آل سعود بی کفایتی خود را در مراسم حج سال جاری نشان داد، وقوع حوادثی که در سال جاری در حج رخ داد جامعه اسلام و مسلمانان را رنجیده خاطر و داغدار کرد.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه سوءمدیریت مسؤولان سعودی را عامل این حادثه دانست و ابراز داشت: برای مراسمی به عظمت حج باید برنامه ریزی و تدابیری مناسبی اندیشیده شود اما حوادث رخ داده در طول انجام مناسک حج نشان از بی برنامه گی و ناهماهنگی و غرض ورزی مسؤولان سعودی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: عربستان به تنهایی توانایی اداره مراسم حج را ندارد و این مراسم عظیم جوامع اسلامی باید با هماهنگی کشورهای مسلمان صورت گرفته و از تجارب ارزشمند دیگر کشورها بهره گرفته شود.


حجت الاسلام فتحی دشمنی آل سعود با حرمین را آشکار دانست و یادآور شد: آن‌ها از بی احترامی و هتک حرمت به حرمین ابایی ندارند، باید برای مقابله با این بی حرمتی ها و عدم تدبیر برای امنیت جانی زائران خانه خدا تدبیری اندیشیده شود.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه خواستار اقدام مشترک کشورهای اسلامی شد و بیان داشت: نباید اجازه داد که مدیریت مراسم حج در انحصار آل سعود قرار گیرد و کشورهای اسلامی باید مدیریت حج را به طور کامل از عربستان سلب کرده و بصورت مشترک این مراسم اداره و مدیریت شود.


وی دولت عربستان را مسؤول مستقیم این فاجعه دانست و تصریح کرد: دولت عربستان باید تقصیر خود را پذیرفته و از جوامع اسلامی عذرخواهی کند، پاسخگویی در مقابل بی مسؤولیتی در این حادثه بزرگ، کم ترین اقدام آل سعود است.


حجت الاسلام فتحی در پایان اظهار داشت: با همکاری تمام جوامع اسلامی می توان مراسم حج را طوری برنامه ریزی کرد که از این پس شاهد تکرار چنین وقایع تلخ و ناگواری نباشیم و حجاج بتوانند در امنیت کامل مناسک حج را بجا آورند./857/302/ب3

ارسال نظرات