۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۹۰۹۱۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سمنان:

بی کفایتی آل سعود در بزرگ‌ترین رویداد مسلمانان، امت اسلام را داغدار کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان جهان باید با بصیرتی عمیق به بررسی و تفکر در اتفاقات اخیر بپردازند، گفت: مدیریت بی کفایت و تک‌قطبی سعودی‌ها در حج امت اسلام را داغدار کرد.
مدير کل اوقاف استان سمنان

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با عرض تسلیت به خانواده‌های مصیبت دیده حوادث اخیر مکه، گفت: مکه و مدینه در طول سال شاهد حضور میلیون‌ها نفر از عاشقان و زائران حرم امن الهی و مرقد مطهر پیامبرعظیم الشأن اسلام است و این حجم حضور زائرین در دو حج عمره و تمتع به خودی خود مدیریتی قوی و چند منظوره را در حفظ امنیت و رفاه حال زائرین و حاجیان جهت اجرای مناسک حج می‌طلبد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، افزود: متأسفانه در همه ادوار مدیریت غلط و بی کفایت وهابیت منجر به بروز اشکالاتی در نظم برنامه حج شده و این بی کفایتی در حج امسال به حدی رسید که سبب فاجعه ای انسانی شد و امت اسلام را داغدار و مصیبت‌زده کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل 11 سپتامبر مکه و اتفاقات تلخ بعد از آن در منا، همبستگی دولت‌ها، ملت‌ها و کشورهای جهان اسلام را در تشکیل کمیته‌ای متشکل از کشور‌های اسلامی و مذاهب شیعه و سنی جهت مدیریت برنامه‌های حج در سال‌های آینده را خواستار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین واحدی با اشاره به تعداد حاجیان امسال در مکه و مدینه و عملکرد ضعیف دولت عربستان در خدمت‌رسانی به آنها، گفت: حضور 20 میلیونی زائران عتبات عالیات در راهپیمایی عظیم اربعین سال گذشته، با توجه به وجود گروه‌های تکفیری و به ویژه داعش در منطقه و نبود تجهیزات و امکانات لازم در اختیار دولت عراق، این مراسم با همکاری ایران و دیگر دوستان منطقه‌ای در امنیت کامل به اتمام رسید.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، این نمونه از هماهنگی را مصداق بارزی از مدیریت صحیح و همه جانبه دانست و تصریح کرد: این خود نشان دهنده این موضوع مهم است که شیعیان و اهل سنت همواره به دنبال تعامل و همکاری بوده‌اند و عامل نفاق و تفرقه در میان مسلمانان فرقه‌های ضاله و به ویژه وهابیت خبیث است.

 

حجت الاسلام و المسلمین واحدی در پایان با بیان این نکته که ملت بزرگ ایران و همه مسلمین جهان باید با بصیرتی عمیق به بررسی و تفکر در اتفاقات اخیر بپردازند، افزود: ما باید مراقب فتنه‌های دشمنان باشیم و با مدیریت اذهان عمومی اجازه ندهیم منافقین و معاندین اسلام و نظام اسلامی از حوادث اخیر بهره برداری خود را برده و با زیر سوال بردن فرائض الهی و به خصوص فریضه مهم و راهبردی حج که بزرگترین رویداد مسلمین است، به مقاصد پلید و سودجویانه خود دست یابند./977/302/ب2

ارسال نظرات