۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۹۱۱۵۳
حجت الاسلام فرحزاد مطرح کرد؛

ضرورت جهانی شدن دهه ولایت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد در حرم رضوی با تأکید بر ضرورت جهانی شدن دهه ولایت گفت: مکتب و دین ما مدیون زحمات امام علی(ع) است؛ بدون امام علی(ع) از مکتب، دین و قرآن چیزی باقی نمی‌ماند.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس دینی رادیو معارف و رسانه ملی شامگاه گذشته در مجلس همدردی با خانواده های جان باختگان حادثه منا که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به کشته شدگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و فاجعه منا اشاره و ابراز کرد: این افراد در بهترین زمان و مکان و در راه مناسک حج و انجام واجبات قربانی شده و به ملاقات خداوند شتافتند؛ آن ها به سعادت و کمال رسیدند و داغ را بر دل بازماندگان و همه ملت ایران و سایر ملت های اسلامی نهادند.

 

وی با تأکید بر این‌که مرگ در حالت احرام بهترین مرگ‌ها است، گفت: ما برای این عزیزان از دست رفته غم و غصه ای نداریم زیرا آن ها در بهترین حالت به دیدار خداوند شتافتند بلکه غصۀ ما به دلیل ظلم، جنایت و بی‌کفایتی آل سعود و افرادی است که خود را خادم حرمین و حجاج می‌دانند.

 

حجت الاسلام فرحزاد تأکید کرد: این واقعه برای همه انسان های منصف به ویژه خانواده های داغ دیده که منتظر برگشتن حجاج‌شان از مناسک حج بودند بسیار تلخ، سنگین و ناگوار است به گونه‌که رهبر معظم انقلاب که برای کمتر حادثه و اتفاق تلخ و ناگواری عزای عمومی اعلام می کنند، در مورد این حادثه به عنوان اولین شخصیت در جهان اسلام اعلان عزای عمومی کرده و اجازه دادند تا پیکر حجاج در گلزار شهدا و در کنار پیکر شهدایی که جانشان را در راه خدا تقدیم کرده اند، دفن شوند.

 

ریشه جنایت های جهانی

کارشناس دینی رسانه ملی بیان کرد: در روایات تأکید شده فردی که در حج از دنیا برود، در روز قیامت لبیک گویان از قبر خارج می‌شود؛ همچنین در روایت دیگری تأکید شده است که هرکس که در این مسیر به ویژه بعد از عرفه از دنیا برود، مانند روزی که از مادر متولد شده است پاک و پاکیزه خواهد بود.

 

وی به مشکلات موجود در جهان به ویژه کشورهای اسلامی چون یمن، سوریه، بحرین، افغانستان، پاکستان و عربستان اشاره و تأکید کرد: دلیل تمام مشکلات، دشمنی‌ها و جنایات در جهان مشکل رهبری و مدیریت جهان است؛ تمام این گرفتاری ها و ضربه ها از زمانی آغاز شد که سکان‌داران و رهبران واقعی امّت خانه نشین شدند، حق بزرگی که خداوند و پیامبر(ص) برای آن ها معین کرده بود ضایع شد و بنی امیه، بنی عباس، آل سعود و امثال آن ها بر جامعه حاکم شدند.

 

مناسبت های ماه ذی‌الحجّه

حجت الاسلام فرحزاد به تعدادی از مناسبت های ماه ذی‌الحجّه در مورد امام علی(ع) اشاره و ابراز کرد: 12 ذی‌‌‌الحجّه روزی است که پیامبر اکرم(ص) دستور دادند تا مسلمانان جمع شده و به امام علی(ع) با لقب مخصوص ایشان یعنی امیر‌‌‌المونین سلام کنند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در روز 13 ذی‌الحجّه، پیامبر(ص) دست به دعا برداشته و دعا کردند تا خداوند محبت امام علی(ع) را در دل مومنین و ترس و وحشت از امام علی(ع) را دل منافقان قرار دهد؛ در همین روز آیه ای مبنی بر پذیرفته شدن این دعا نازل و در آن تأکید شد که خداوند محبت و مودّت را در دل آن‌هایی که ایمان و عمل صالح دارند قرار می‌دهد.

 

وی به روایتی از پیامبر(ص) اشاره و بیان کرد: اگر مردم بر محبت امام علی(ع) جمع می‌شدند، خداوند آتش جهنم را خلق نمی‌کرد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آتش جهنم مخصوص دشمنان اهل بیت(ع) است و طبق آیات و روایات این آتش هیچ‌گاه عاشق واقعی امام علی(ع) و اهل بیت(ع) را نمی‌سوزاند.

 

حجت الاسلام فرحزاد با تأکید بر این‌که بدون امام علی(ع) از مکتب، دین و قرآن چیزی باقی نمی‌ماند، گفت: در روز قیامت و در هنگام عبور مؤمن واقعی از پل صراط، آتش خاموش می‌شود و با ناله به مؤمن خطاب می کند که ای مؤمن عبور کن و بگذر که نور تو (که به واسطه عشق به اهل بیت(ع) به وجود آمده است) آتش من را خاموش می‌کند و تا تو هستی من نمی‌توانم منافقین را بسوزانم.

 

وی به روز 24 ذی‌الحجّه، روز مباهله اشاره و اظهار کرد: مأمون از امام رضا(ع) در مورد مهم‌ترین آیه ای که در شأن امیر‌المؤمنین نازل شده است سوال کرد و امام رضا(ع) آیه 61 سوره آل عمران یعنی آیه مباهله را معرفی کرده و فرمودند: در این آیه خداوند جدّم، امیرالمؤمنین را به منزلۀ جان، نفس، روح و عین پیامبر(ص) معرفی کرده است.

 

ضرورت جهانی شدن دهه ولایت

حجت الاسلام فرحزاد در بخش دیگر سخنان ابراز کرد: مکتب و دین ما مدیون زحمات حضرت علی(ع) است بنابراین باید تلاش کنیم که در سطح جهانی شخصیت ایشان را از مظلومیت درآوریم.

 

وی افزود: چنان که دهه کرامت بین المللی و جهانی شده است و در بسیاری از کشورها چون هند ده ها هزار نفر ولادت امام هشتم را جشن می گیرند، باید گرامی داشت دهه ولایت و ایام غدیر را نیز توسعه دهیم.

 

وی با اشاره به مظلومیت امام علی(ع) خاطرنشان کرد: بدون درنظر گرفتن کشورهای شیعه در کشورهای شرقی و غربی کسی نسبت به حضرت امیرمؤمنان شناختی ندارد، در حالی که اسامی بسیاری از هنرپیشه ها و ورزشکاران را به خوبی می دانند، این فاجعه است که یک خواننده، کشتی گیر، وزنه بردار یا هنرپیشه در دنیا معرفی و مطرح شود و کسی امام علی(ع) را نشناسد.

 

حجت الاسلام فرحزاد ابراز کرد: به اعتقاد بنده علت هر چه بلا و مصیبتی که به ما می رسد این است که از اهل بیت فاصله گرفته و نسبت به ترویج معارف آن ها کوتاهی کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: به برکت پیوند با ولایت خدا تمام فسادهای دنیای ما را اصلاح می کند؛ ریشه همه ظلمت ها؛ رشوه، ربا، خیانت، ظلم، بی حیایی و بی عفتی های جامعه در فاصله گرفتن از اهل بیت است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی متذکر شد: ریشه همه فتنه ها در خاورمیانه، سوریه، لبنان و عراق تروریست ها، آل سعود و وهابی ها هستند، ضربه ای که آل سعود، وهابی ها و تکفیری ها به پیغمبر(ص)، دین و قرآن زدند هیچ کسی حتی اروپایی و آمریکایی ها نزدند،

 

آن ها منافق و به اسم اسلام خائن الحرمین هستند، ظالم به حجاج هستند که با آن فاجعه اسف بار از مهمانان خانه خدا پذیرایی کردند و در نهایت هم منکر بی کفایتی مدیریت خود شدند./1308/201/ب3

ارسال نظرات