۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۳۵۱
معاون آموزش جامعه المصطفی مشهد:

تحصیل علم مسیر رسیدن به قرب الی الله است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به این که کسب علم، مسیر رسیدن به قرب الی الله است، اگفت: ارزش علم بسیار بالا است؛ از این رو شایسته است به فراگیری علم اهمیت بدهیم.
مراسم آغاز سال تحصيلي طلاب خواهر جامعه المصطفي العالميه مشهد مراسم آغاز سال تحصيلي طلاب خواهر جامعه المصطفي العالميه مشهد مراسم آغاز سال تحصيلي طلاب خواهر جامعه المصطفي العالميه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضا کمیلی، معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه مشهد، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب خواهر جامعه المصطفی العالمیه مشهد که با همکاری مدرسه عالی خواهران و مرکز تمهدیه جامعه المصطفی العالمیه مشهد برگزار شد، در ابتدای سخن خود گفت: از تمام مسؤولانی که زحمت برگزاری این نشست را کشیدند تشکر می کنم.

 

وی به اهمیت کسب علم اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) حوزه علمیه بسیار قوی داشتند و شاگردان بسیاری تربیت کردند که در تاریخ از4000 نفر شاگرد نام برده شده است.

 

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: امام صادق(ع) می فرمایند:« لَوَدِدتُ اَن لَو ضَرَبتُ عَلی رُؤسکم بِالسّیاطِ حتّی تَتَفَقّهوا»، امام عنوان می کنند دوست دارم قدرت می داشتم امکاناتی برایم فراهم می شد تا با زجر و شلاق شیعیان را مجبور به درس خواندن کنم.

 

حجت الاسلام کمیلی اظهار کرد: این حدیث بسیار پر معنا است و حاکی از اهمیت و عنایت ویژه اولیای دین به ساحت علم و دانش است.

 

وی ابراز کرد: ارزش علم بسیار بالا است و شایسته و بایسته است که علم را فرا گیریم؛ چرا که برای رسیدن به هر مهمی باید از رهگذر علم و دانش عبور کرد.  

 

کسب علم، مسیر رسیدن به قرب الی الله است

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به این که مجلس علم، راه رسیدن به قرب الی الله است ، گفت: روزی رسول اکرم(ص) وارد مسجد شدند و مشاهده کردند که در مسجد، دو مجلس تشکیل شده است، یکی مجلس علم و دیگری مجلس دعا که در آن خدا را می خوانند. رسول اکرم(ص) فرمود: این هر دو مجلس خوب و مورد علاقه من است. آن گروه دعا می کنند و این گروه درس می خوانند و درس می گویند، ولی گروه علمی برتر و بالاتر از گروه دعا هستند و من از طرف پروردگار برای تعلیم مردم، مبعوث شده ام. سپس نبی مکرم اسلام (ص) به گروه معلّمین و محصّلین پیوستند و با آنان در مجلس علم نشستند.

 

حجت الاسلام کمیلی به برنامه های آموزشی این مرکز اشاره و  اظهار کرد: سیستم سجای جامعه المصطفی، در بردارنده اطلاعات طلاب است، طلاب سعی کنند طول تحصیل نداشته باشند؛ چرا که تحصیل آن ها به مشکل می خورد.

 

وی به اهمیت المپیاد علمی طلاب اشاره و ابراز کرد: المپیاد علمی، آبرو و حیثیت مجموعه و برای طلاب افتخار است؛ از این رو با جدیت و آمادگی در المپیاد حضور داشته باشید.

 

گفتنی است, معرفی برنامه های فرهنگی، پژوهش و آموزش مدرسه عالی خواهران و مرکز تمهیدیه جامعه المصطفی، از سوی مسؤولان هر بخش و اجرای کلیپ از دیگر برنامه های این نشست بود./1309/202/ب2

ارسال نظرات