۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۹۱۴۵۶
روانشناس و مشاور مسائل خانواده:

زنی که از نظر عاطفی در محیطی غیر از خانواده تأمین‌ شود، نمی‌تواند به شوهر خود ابراز عاطفه کند

خبرگزاری رسا ـ روانشناس و مشاور مسائل خانواده گفت: خانم‌ها به دستور خداوند باید در ارتباط با آقایان مراقب باشند که نامحرم برای آن‌ها عاطفه خرج نکند و محیط ابراز محبت را برای وی فراهم نکنند، چون وقتی خانمی به نامحرم اجازه ابراز عاطفه می‌دهد، نیاز عاطفی‌اش برآورده می‌شود و پس‌ازآن نمی‌تواند به شوهر خود ابراز عاطفه کند.
زنی که از نظر عاطفی در محیطی غیر از خانواده تأمین‌ شود، نمی‌تواند به شوهر خود ابراز عاطفه کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دهنوی، روانشناس و مشاور مسائل خانواده، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر، با اشاره به واجبات و محرمات الهی، گفت: انجام واجبات و ترک محرمات، باعث آرامش در زندگی می‌شود و کسی که این دو را ترک کند، خداوند آرامش را از زندگی او می‌گیرد.

 

وی افزود: آسایش لازمه خوشبختی است، ولی کافی نیست و چه‌بسا افرای که آسایش دارند، ولی آرامش ندارند و در زندگی خود احساس خوشبختی نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام دهنوی اظهار داشت: ممکن است خداوند آسایش بنده‌ای که نماز نمی‌خواند را فراهم کند، اما آرامش را از وی سلب می‌کند؛ خدا نعمات خود را برای همه، حتی برای غربی‌هایی که کافر هستند و نماز را هم قبول ندارند، می‌دهد، اما آرامش را به همه نمی‌دهد.

 

روانشناس مسائل خانواده تصریح کرد: کسی که نماز نمی‌خواند، همیشه منتظر مصیبت است و همواره استرس و اضطراب دارد، اما کسانی که نماز می‌خوانند، علاوه بر اینکه نماز جلوی فحشا و زشتی‌ها را می‌گیرد، آرامش هم دارند.

 

وی ادامه داد: نماز حکمت‌های زیادی دارد که افزون بر سلامت روح، حتی سلامت جسم را هم فراهم می‌کند و طبق تحقیقات علمی، نماز صبح باعث پیشگیری از سکته‌های مغزی در مسلمانان نسبت به غیرمسلمانان شده است.

 

حجت‌الاسلام دهنوی با اشاره به حکمت احکام الهی، گفت: خداوند برای حفظ امنیت بانوان، حجاب و پوشش اسلامی را واجب کرده است؛ زن همانند جواهر و مغز و قلب، اما مرد مانند تیرآهن و دست‌وپا است و به همین دلیل جواهر در گاوصندوق نگهداری می‌شود و مغز و قلب در قسمت‌های مهم بدن قرار داده‌شده است تا در معرض تهدید و آسیب قرار نگیرند.

 

وی اضافه کرد: گاهی وسوسه‌های شیطانی سراغ دختران محجبه هم می‌آید و به‌اشتباه تصور می‌کنند حجاب مانع دیده شدن آن‌ها می‌شود، اما باید جلوی این وسوسه‌ها گرفته شود.

 

مشاور مسائل خانواده خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه ما، رابطه دختران و پسران است که خداوند در قرآن کریم با صراحت این رابطه‌های پنهانی دختر و پسر را حرام اعلام کرده است.

 

حجت‌الاسلام دهنوی افزود: این احکامی که خداوند قرار داده، نه محدودیت، بلکه برای مصونیت است که جسم و جان و روح انسان سالم بماند، اما متأسفانه جوانان و به‌ویژه دختران بسیاری هستند که به خاطر عدم توجه به حکم الهی ضربه خورده‌اند و شاهد اشک و آه و لطمه خوردن گوهر عفت آنان هستیم.

 

وی گفت: حتی در روابطی که دختر و پسر همدیگر را نمی‌بینند و تنها از طریق پیامک و تلفن باهم رابطه دارند، هم لطمه عاطفی و هم افسردگی حاد، به‌ویژه متوجه دختران می‌شود.

 

روانشناس مسائل خانوادگی ادامه داد: بعضی‌ها این افسردگی را به خاطر وجود احکام نورانی اسلام می‌دانند، درحالی‌که نه‌تنها دختران مسلمان ایرانی، بلکه حتی بسیاری از دختران آمریکایی و غیرمسلمان هم به این افسردگی‌ها دچار می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام دهنوی یادآور شد: تحقیقات نشان می‌دهد که 80 درصد دختران آمریکایی که با پسران رابطه برقرار کرده بودند و رابطه آن‌ها قطع‌شده، افسردگی حاد گرفته‌اند، اما 80 درصد پسران برخلاف دختران، از این رابطه و قطع آن احساس رضایت و شادمانی می‌کنند و این به تفاوت‌های زن و مرد برمی‌گردد.

 

مشاور مسائل خانواده ابراز داشت: زن عشق‌ورز است و مرد عشق‌باز، یعنی برای زن نیاز عاطفی و برای مرد نیاز غریزی در اولویت است و با توجه به این تفاوت 80 درصد دختران در روابط خود با پسران، قصدشان ازدواج است، چون‌که عشق‌ورز هستند، اما 80 درصد پسران قصدشان در این روابط، سوءاستفاده است، چون عشق‌باز هستند.

 

وی اضافه کرد: یک دختر با هزار آرزو با یک پسر، ولی یک پسر با یک آرزو(همان رفع هواهای نفسانی) با هزار دختر رابطه برقرار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام دهنوی تأکید کرد: خانم‌ها به دستور خداوند باید در ارتباط با آقایان مراقب باشند که نامحرم برای آن‌ها عاطفه خرج نکند و محیط ابراز محبت را برای وی فراهم نکنند، چون حس زیباشناختی خانم‌ها از طریق گوش و آقایان از طریق چشم ارضا می‌شود؛ به خاطر همین وقتی خانمی به نامحرم اجازه ابراز عاطفه می‌دهد، نیاز عاطفی‌اش برآورده می‌شود و پس‌ازآن نمی‌تواند به شوهر خود ابراز عاطفه کند.

 

وی ادامه داد: زنی که از نظر عاطفی در محیطی غیر از خانواده تأمین‌شده باشد، نمی‌تواند به شوهر خود ابراز عاطفه کند وزندگی‌اش خراب می‌شود./846/202/ب3

ارسال نظرات