۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۹۱۴۸۴

همایش «روحانیت و سپاه، وارثان غدیر» در مراغه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس همایش «روحانیت و سپاه، وارثان غدیر» با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان مراغه برگزار شد.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته دفاع مقدس همایش «روحانیت و سپاه، وارثان غدیر» با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مراغه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 


حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در این مراسم با تأکید بر این‌که روحانیت عمده‌ترین نقش در دوران دفاع مقدس را بر عهده داشته است، اظهار داشت: طلاب و روحانیان چه در عرصه‌های تبلیغی و چه در میادین رزم حضوری پرشور داشتند که تعداد شهدای طلبه و روحانی نشان از نقش ارزنده این قشر فرهیخته است.

 


وی با بیان این‌که روحانیان در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و تاثیرگذاری در کنار سپاه و بسیج برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش های اسلام و انقلاب ایفا کرده اند، افزود: تعداد شهدای طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس در مقایسه با تعداد شهدای دیگر اقشار، چند برابر است.

 


حجت الاسلام شربیانی با اشاره به این‌که روحانیت و سپاه دو بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی ایران برای حفظ و حسارت از ارزش‌ها های نظام ولایی و آرمان های امام و شهدا هستند، خاطرنشان کرد امروز روحانیان رسالت سنگینی در تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی بر عهده دارند.

 


امام جمعه‌ عجب‌شیر با تبیین و تشریح رسالت روحانیت در عصر کنونی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب در سال های اخیر با تکیه بر ابزارهای فرهنگی و رسانه ای، به دنبال استحاله فرهنگی نظام اسلامی و کمرنتگ شدن ارزش های شیعی و انقلابی هستند، از این رو روحانیت باید در جبهه مقابله با جنگ نرم ایفای وظیفه کند.

 


وی با اشاره به این‌که روحانیان باید خود را برای آگاه سازی نسل جوان و مقابله با هجمه های فرهنگ دشمنان به علوم روز تجهیز کنند، خاطرنشان کرد: هوشیاری، بصیرت و ولایت‌مداری برای مقابله با توطئه های شوم دشمنان امری ضروری و مهم است، در حقیقت سپاه و روحانیت، پاسداران انقلاب هستند.

 


حجت الاسلام شربیانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تبیین واقعه غدیرخم برای نسل جوان جامعه اظهار داشت: صیانت از ولایت و امامت به عنوان رکن اصلی نظام اسلامی امری واجب است، چراکه پیامبر اسلام(ص) در واقعه عظیم غدیر بر ادامه راه امامت و ولایت تاکید داشتند.

 


همچنین سرهنگ پاسدار اکبر شالچی زاده، فرمانده سپاه ناحیه مراغه در سخنانی نقش روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس را بی‌نظیر دانست و گفت: انقلاب اسلامی با مجاهدت روحانیت و حوزه های علمیه به ثمر نشست و در دوران دفاع مقدس با جانثاری این قشر فرهیخته تحکیم یافت./935/203/ب1

ارسال نظرات