۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۱۵۱۲
دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر:

شعار ایام دهه امامت و ولایت «امیرمومنان(ع) معیار زندگی و وحدت» است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت: با هماهنگی بنیاد بین‌المللی غدیر شعار سال جاری در ایام دهه امامت و ولایت تحت عنوان «امیرمومنان(ع) معیار زندگی و وحدت» انتخاب شده است.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار یعقوب سلیمانی مسؤول ستاد راهیان نور پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد مردمی بازسازی واقعه بزرگ غدیر خم که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: افزایش نقاط بازسازی واقعه غدیر در مناطق سنی‌نشین به درخواست و استقبال خود آنها بوده است.

 

وی افزود: هماهنگی و همسویی در تهیه محتوا و پخش تیزر از شبکه‌های ملی کار فاخر سال جاری در بازسازی واقعه غدیر است که با نظر مراجع نام مستند نباالعظیم به خود گرفته و از شبکه سراسری سیما در دهه امامت و ولایت پخش خواهد شد.

 

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر عنوان کرد: با هماهنگی بنیاد بین‌المللی غدیر شعار سال جاری در ایام دهه امامت و ولایت تحت عنوان «امیرمومنان(ع) معیار زندگی و وحدت» انتخاب شده است.

 

سلیمانی با اشاره به این موضوع که در سال جاری توسعه سایت اطلاع‌رسانی واقعه غدیر به نام الیوم را خواهیم داشت، اظهار کرد: این سایت به دلیل افزایش و گسترش استقبال دانشجویان، گردشگران خارجی و داخلی از اجرای واقعه غدیر است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردمی بودن بازسازی واقعه غدیر اهمیت دارد اما مشارکت در برنامه اجرایی واقعه اختیاری است که اقشار مختلف مردم با انگیزه و علاقه از آن استقبال می‌کنند، امید که به مرور زمان این امر به فرهنگ تبدیل شده و مانند عزاداری عاشورا واقعه غدیر نیز توسعه و تسری پیدا کند.

 

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام دیباجی مسؤول محتوایی بازسازی واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر حادثه‌ای در کنار سایر حوادث تاریخی نیست بلکه خط امامت و نبوت را به دنبال دارد روز وصایت، اخوت، شهامت اکمال دین و اتمام نعمت است.

 

وی افزود: در قرون گذشته همواره علمای اهل سنت زیادی بودند که بر واقعه غدیر صحه گذاشتند 360 تن از علمای اهل سنت حدیث غدیر را قبول دارند از جمله ابوعبدالله شافعی، بخاری، ابوموسی ترمزی علمای بزرگ اهل سنت هستند که حدیث غدیر را متواتر می‌دانند و آن را پذیرفتند.

 

حجت‌الاسلام دیباجی با اشاره به این مطلب که غدیر ضامن وحدت اسلام و معیار زندگی است، بیان داشت: در عظمت غدیر همین بس که خداوند پیامبر خود را تهدید می‌کند که اگر آن را ابلاغ نکنی تمام 23 سال زحمت شما هدر می‌رود، امام راحل واقعه غدیر را مسأله روز می‌دانستند و می‌فرمودند نباید دین را از سیاست جدا کرد.

 

مسؤول محتوایی بازسازی واقعه غدیر در پایان خاطرنشان کرد: آل سعود از سال 83 تا کنون بیش از 10 هزار نفر را در حرم امن الهی به شهادت رسانده است امید که مسلمانان جهان اسلام تدبیری برای اداره امور حج اندیشده و تکلیف آل سعود را مشخص کنند./807/202/ب3

ارسال نظرات