۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۹۱۶۶۲
آیت الله علم الهدی:

گزینه های نظامی تنها راه دشمنان نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: دشمنان اسلام درصدد براندازی تبار حضرت علی(ع) هستند و می خواستند نشان دهند که در براندازی اسلام و شعائر اسلامی به توطئه های مختلف متوسل می شوند و گزینه های نظامی تنها راه دشمنان نیست.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در همایش تجلیل از سادات حومه شهر که امشب در محل مقبره امامزاده یحیی(ع) روستای میامی برگزار شد با اشاره به شأن نزول سوره کوثر، اظهار کرد: شأن نزول این سوره در یک مصداق تحققی، وجود مقدس حضرت زهرا(س) و ذریه پاک آن حضرت است و به عنوان عالی ترین پیام قرآنی از توسعه این تبار در طول تاریخ پیشگویی غیبی می کند و نسبت به تداوم نسل مقدس ایشان پرده برمی دارد.

 

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به این که پیامبر(ص) سه فرزند پسر داشتند، گفت: حضرت دو پسر از حضرت خدیجه و یک پسر نیز از ماریه قبطیه داشتند که در سن کودکی از دنیا رفتند و مرگ آن ها سبب شد تا شعاری به وسیله بزرگترین فتنه گر تاریخ یعنی عاص ابن وائل در اهانت به رسول خدا(ص) و در بین جاهلان صدر اسلام شکل گرفت که ایشان را ابتر می خواندند.

 

سادات باید نشانه سیادت خود را حفظ کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در همین زمان سوره کوثر بر پیامبر(ص)نازل شد و خداوند در آن خطاب به ایشان فرمودند «ما به تو کوثر عطا کردیم، پس به شکرانه ‏اش براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى کن، و بدان که محققاً شماتت‏ گوى و دشمن تو ابتر و بی دنباله است» و امروز می بینیم که از نسل آن ملعونان نام و نشانی باقی نماند در حالی که میلیون ها مسلمان با نام و نشان  و افتخار بر روی کره زمین وجود دارند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به ضرورت تکریم و تجلیل از سادات و ذریه پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در وصیت خود به امام علی(ع) سفارش کردند که  به فرزندان من از اکنون تا قیامت، سلام مرا برسان و این مطلب اهمیت احترام و تکریم ذریه ایشان را مشخص می کند و شما به عنوان فرزندان ایشان باید در هر شکل و سیمایی که هستید، نشانه سیادت خود را حفظ و به آن افتخار کنید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هر چند که افراد سیّد خوب و هم بد در دنیا وجود دارد ولی قضاوت و حساب رسی در اختیار پروردگار است و وظیفه سایر افراد در برابر ذریه پیامبر(ص) و دختر بزرگوارشان، تکریم و احترام آن ها است که نسبت به آن سفارش شدیم.

 

جان باختگان فاجعه منا آمرزیده و سعادت مند هستند  

امام جمعه مشهد، فاجعه منا را یک جنایت ارادی دانست و اظهار کرد: دشمنان اسلام درصدد براندازی تبار حضرت علی(ع) هستند و می خواستند نشان دهند که در براندازی اسلام و شعائر اسلامی به توطئه های مختلف متوسل می شوند و گزینه های نظامی تنها راه دشمنان نیست و در واقع جنایتی ارادی که به وسیله یک مزدور پلید و نابه کار استکبار جهانی به نام  آل سعود، سبب وقوع فاجعه منا شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری جان باختگان فاجعه منا را آمرزیده و بهشتی خواند و خاطر نشان کرد: شباهت روز عرفه با روز قیامت، تسویه حساب انسان ها و تفاوت در این  است که روز قیامت انسان ها به دو گروه بهشتی و جهنمی تقسیم می شوند ولی عرفه فقط یک قسم دارد و همه آمرزیده می شوند بنابراین جان باختگانی که شب در مشعر به عبادت پرداختند و صبح در منا به لقاء الله پیوستند، سعادتمندند و در فیض معنوی آنان شکی نیست./844/202/ب1

ارسال نظرات