۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۶۸۶
کارشناس مسائل دینی:

مطرح کردن مباحث غدیر منجر به وحدت شیعه و سنی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با توجه به این که واقعه غدیر در کتب شیعه و سنی به اجماع بیان شده است و در شرایط فعلی که استکبار جهانی قصد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را دارند، گفت: مطرح کردن این واقعه می تواند سبب وحدت شود.
غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام وزنه کارشناس مسائل مذهبی، صبح امروز در خیابان کاخ با بیان علل طرح کردن مبحث غدیر، گفت: طرح کردن مبحث غدیر می تواند موجب وحدت شیعه و سنی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آشنایی افراد از ضرورت پررنگ شدن روز غدیر،  افزود: در حال حاضر مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد و ما می خواهیم بررسی کنیم با وجود این همه مشکل در جامعه، بحث کردن راجع به غدیر چه ضرورتی دارد.

 

حجت الاسلام وزنه با توجه به فعالیت هایی که در جهان فعلی بر علیه تشیع صورت می گیرد، افزود: یکی از فضائل امیرالمؤمنین(ع) مسأله جانشینی ایشان در روز غدیر است، که در عین مشهور بودن در کتب شیعه و سنی، مظلوم واقع شده است.

 

وی به ضرورت های طرح مبحث غدیر اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آن قدر راجع به غدیر سفارش کرده اند که جای هیچ تردیدی در آن نیست، پس اگر ما پیرو اهل بیت(ع) هستیم، باید مسأله غدیر را در بین مردم تبلیغ کنیم.

 

حجت الاسلام وزنه افزود: مبحث امامت و ولایت جزء مباحث اعتقادی مکتب تشیع است، پس بحث کردن راجع به آن لازم است، افزون بر این مسأله، طبق روایات اهل بیت، شناخت خداوند در گرو شناخت اهل بیت(ع) است.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: واقعه غدیر در کتب شیعه و سنی به اجماع بیان شده است و در شرایط فعلی که استکبار جهانی قصد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را دارد، مطرح  کردن این واقعه می تواند موجب وحدت شود.

 

وی  با توجه به کتاب هایی که در مورد واقعه غدیر از بزرگان مکتوب است، بیان داشت: اهتمام ویژه ای که بزرگان دین در بیان واقعه غدیر داشته اند، ما را مجاب می کند که هرگز این واقعه عظیم را نادیده نگیریم./867/203/ب3

ارسال نظرات