۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۷۸۴
حجت الاسلام صافی:

تئوری حاکمیت مشروع و مترقی جهان در غدیر نهفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به نقش غدیر در پیوند میان رسالت و مهدویت، گفت: اگر ولایت و امامت نبود رسالت و دین اسلام منقضی می‌شد.
حجت الاسلام علي اکبر صافي مدير کل فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

حجت الاسلام علی اکبر صافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت مسأله غدیر از دیدگاه علما و بزرگان گفت: یکی از مسائل مهم پیرامون غدیر پیوند عمیق ولایت و رسالت است، در حقیقت غدیر رمز جاودانگی دین اسلام است، یعنی اگر ولایت از رسالت گرفته شود دین اسلام نیز مانند سایر ادیان مقطعی و محدود به یک بازه زمانی خواهد شد و نمی‌تواند یک دین برای همیشه بشریت باشد.

 

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان امامت را موجب جاودانگی رسالت دانست و تصریح کرد: به همین علت است که محققین و بزرگان و علمای شیعه تأکید خاصی روی مسأله ولایت دارند، چرا که اگر ولایت از رسالت جدا و منقطع شود و جریان ولایت تا ظهور امام زمان (ع) ادامه نداشته باشد در واقع یک انقضا برای مسأله رسالت و برای دین اسلام به وجود می‌آید.

 

وی با اشاره به اعتقاد همه ادیان به وجود منجی خاطر نشان کرد: اگر ولایت نباشد پیوندی میان مهدویت و رسالت نخواهد بود و راهکار و نقشه راهی برای برزخی که میان رسالت تا ظهور و مهدویت وجود دارد ارائه نخواهد شد، ولایت برای ادامه دادن راه رسالت و پیوند آن با حکومت جهانی منجی عالم بشریت است و به همین دلیل مسأله غدیر از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره به اثبات ولایت و امامت امام علی (ع) در واقعه غدیر پیرامون تلاش دشمن برای فراموش شدن واقعه غدیر اظهار کرد: در حقیقت غدیر و مسأله ولایت یک مدل مشروع و کارآمد از حکومت دینی را ارائه می‌دهد، مدل دقیقی از حاکمیت الهی که از خداوند شروع شده با پیامبران ادامه پیدا می‌کند و با ائمه معصومین (ع) به عنوان انسان‌ها کامل استقرار پیدا می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: در زمان غیبت فقها، مراجع و ولی فقیه تداوم بخش و استمرار دهنده راه این حکومت الهی هستند و زمانی که این موضوع ترویج و تبیین شود بسیاری از حاکمیت‌ها در جهان زیر سؤال خواهند رفت چرا که در مدار خداوند و تعالیم الهی نیستند و به همین دلیل جریانات مختلف اعم از ارتجاع جهان اسلام و دشمنان خارجی اسلام و مسلمین به دنبال مخالفت با غدیر و مسأله ولایت و مبارزه با آن هستند.

 

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطر نشان کرد: در حقیقت موضوع غدیر پیرامون ولایت و حاکمیت یکی از صحابه پیامبر اسلام (ص) نیست بلکه در پشت آن یک تئوری و مدل حاکمیت مشروع و مترقی و پیشرفته وجود دارد، بنابراین دشمنان در صدر اسلام و زمان کنونی از ترویج سلوک امیرالمؤمنین (ع) خوفناک و بیمناک نیستند بلکه از تئوری حاکمیت اسلامی بر مبنای ولایت که بر حاکمیت‌های ناحق و ناصواب در طول تاریخ خط بطلان می‌کشد.

 

حجت الاسلام صافی با بیان این‌که تئوری نهفته در غدیر خط بطلانی است بر همه توهماتی که در جهان کنونی شاهد آن هستیم تصریح کرد: تئوری پشت مطرح شدن ولایت امام علی (ع) قرار دارد که کتاب شریف الغدیر برای تثبیت این تئوری تدوین و تألیف شده است و کتب بسیار دیگری نیز در این زمینه در طول سالهای مختلف توسط علما به نگارش درآمده است تا این تئوری مهم را به خوبی تثبیت و تبیین کنند.

 

وی تلاش‌ها برای مبارزه با غدیر و ولایت را ناموفق و ناکام دانست و گفت: علیرغم این تلاش‌ها شاهد اقبال جهانی از مسأله غدیر و ولایت هستیم و به فضل الهی با ظهور مسأله حکومت جهانی ولایی محقق خواهد شد، البته نباید اجازه دهیم که جریان سازی‌ها و دشمنی‌ها این مسأله مهم را تحت تأثیر قرار دهند./1304/202/ب3

ارسال نظرات