۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۹۱۹۱۴
مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا:

مهم‌ترین ارکان موفقیت در زندگی مشترک رسیدن به بلوغ اجتماعی و عاطفی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تربیت اموزش سپاه شهرضا با تأکید بر نقش مؤثر بلوغ اجتماعی در موفقیت افراد در جامعه، گفت: انسان موجودی اجتماعی بوده و حیات وی در گروه زندگی در اجتماع است، بنابراین کسب مهارت های لازم برای حضور در اجتماع و برقراری ارتباط با دیگران بسیار مهم و ضروری است.
زندگي مشترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل کارگر، مسؤول تربیت آموزش سپاه شهرضا، شامگاه چهارشنبه در درس اخلاق حوزه علمیه اقدمیه شهرضا، کسب معارف و تخلّق به اخلاق اسلامی را لازمه موفقیت در زندگی زناشویی برشمرد و اظهار کرد: گاهی افراد بدون کسب مهارت های لازم در دوران قبل از ازدواج، وارد زندگی زناشویی می شوند، که این اقدام تبعات ناخوشایندی برای فرد و جامعه به دنبال خواهد داشت.

 

وی در ادامه یکی از نشانه های عقل معاش در افراد را قناعت دانست و افزود: نعمت هایی مثل ایمان به خداوند که با ارزش ترین سرمایه افراد مؤمن است یا بدن سالم که زمینه عبادت کامل را فراهم می کند یا قناعت که سبب حفظ عزت نفس افراد می شود، زمینه رشد و تعامل فردی و اجتماعی افراد را فراهم می کند.

 

بلوغ عقلی از نشانه های ایمان است

مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا بلوغ عقلی را از نشانه ها و ثمرات ایمان در افراد برشمرد و اذعان کرد: متأسفانه امروزه جوانان قصد دارند بدون تلاش و زحمت به منافع مادی و برسند و در این مسیر ممکن است مجبور به ارتکاب معاصی زیادی نیز بشوند، و این در حالی است که کسب منافع مادی مستلزم تلاش فراوان است.

 

حجت الاسلام کارگر صبر را از جمله عوامل مؤثر در موفقیت در زندگی برشمرد و عنوان کرد: صبر بر تلاش سازنده و سودمند زمینه کسب منافع مادی و معنوی بسیاری را برای افراد ایجاد می کند.

 

وی در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر بلوغ اجتماعی در موفقیت افراد در جامعه، گفت: انسان موجودی اجتماعی بوده و حیات وی در گروه زندگی در اجتماع است، بنابراین کسب مهارت های لازم برای حضور در اجتماع و برقراری ارتباط با دیگران بسیار مهم و ضروری است.

 

مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا با اشاره به بخش هایی از دیدارهای رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف، اظهار کرد: اسلام به ما امر می کند در نخستین دیدار خود با دیگران بهترین کلام، یعنی سلام را به دیگران هدیه کنید، اما یکی از جاذبه های شخصیتی افراد حسن معاشرت است و یکی از بهترین نمونه های این عمل در زمان حاضر، رهبر معظم انقلاب هستند که در دیدار های مختلف الگوی یک اخلاق اسلامی را به نمایش می گذارند.

 

اختلافات با خانواده همسر، سومین علت طلاق در جامعه

حجت الاسلام کارگر تصریح کرد: برقراری روابط اجتماعی مناسب آنقدر در زندگی افراد مؤثر است که، اختلافات افراد با همسر یا اعضای خانواده وی، به واسطه سوء معاشرت، سومین علت طلاق در جامعه ما است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بلوغ عاطفی را چهارمین رکن موفقیت در زندگی زناشویی برشمرد و ضمن ابراز تأسف از غفلت افراد از این مسأله گفت: لازمه یک زندگی خوب زناشویی مودت و رحمت است که سبب آرامش زوجین می شود.

 

مسؤول تربیت اموزش سپاه شهرضا در پایان ایمان و تقوا را با ارزش ترین سرمایه های افراد مؤمن برشمرد و گفت: گاهی افراد بدون توجه به داشته های خود و نعمات الهی، زبان به گلایه و شکایت می گشایند؛ در حالی که اگر با دقت بررسی شود، باید همه و در هر شرایطی شکرگزار خداوند باشیم. /868/202/ب2

ارسال نظرات