۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۲۹۱۹۳۴
استاد اخلاق حوزه علمیه:

انکار غدیر سبب پذیرفته نشدن اعمال در قیامت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق با تاکید برموضوع ولایت، گفت: کسانی که بر نقش هدایت‌گری ائمه اطهار(ع) تردید دارند اعمالشان پذیرفته نخواهد شد.
همايش غدير شناسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا میرمعینی، استاد حوزه علمیه، غروب چهارشنبه هشتم مهرماه در نخستین همایش علمی ترویجی غدیر شناسی درمسجد امام علی(ع)، گفت: هزاران حدیث در کتب اهل سنت و شیعه جود دارد که ولایت امیرالمومنین(ع) را اذعان می‌کند، احادیثی که کاملا می‌شود به آن‌ها استناد کرد.

 

وی افزود: روح به عالم بالا و جسم به این دنیا تعلق دارد، وقتی روح با جسم تلفیق شود نفس به وجود می‌آید و نفسی می‌تواند به کمال مطلوب برسد که تابع روح باشد و اگر روح در خدمت جسم باشد هرگز رشد پیدا نمی‌کند و غریب خواهد ماند. 

 

حجت‌الاسلام میرمعینی در خصوص واقعه غدیر ابراز داشت: نام حضرت علی(ع) در قرآن به صراحت آمده است، از اوصاف و مناقب ایشان نیز بارها نام برده شده است و در آیه‌ای از قرآن گفته شده است هرکه به او ایمان نیاورد تمام اعمالش هبط، و در روز قیامت ورشکسته محشور خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به احادیث کهف، اجابت، نور، جابر و منزلت اظهار کرد: پیامبر (ص) در بسیاری از احادیث و روایات، جانشینی امام علی(ع) را به مسلمانان مژده داده بود و ضرورت شناخت این احادیث بر مسلمانان واجب است.

 

وی ادامه داد: طبق آیه‌ای از قرآن کسی می‌تواند جانشین رسول خدا باشد که ولایت بر تکریم داشته باشد و از علم لدنی برخوردار باشد و کسانی که ولایت اهل بیت(ع) را قبول ندارند مرده هستند و بهشت جای زنده ‌گان است.

 

استاد اخلاق درباره ضرورت حفظ و نشر احادیث مربوط به واقعه غدیر، خاطر نشان کرد: با توجه به دسیسه‌های وهابیت در واقعه غدیر و احادیث مربوط به آن تکلیف بزرگی بر روحانیت و عالمان شیعی گذاشته می‌شود تا پاسخگوی شبهات باشند.

 

محقق علوم قرآنی با بیان این مطلب که واقعه غدیر در چندین زمان تاریخی روایت شده است بیان کرد: پیامبر(ص) در عرفات، منا و غدیر خم در حضور صحابه اولی الامر، امام علی(ع) را در میان راویان و بزرگان اسلام تایید کردند.

 

حجت‌الاسلام میر‌معینی در پایان در خصوص دو کتاب صحیفه تاکید کردند: خیلی از نکات و مسایل مهم دراین دو صحیفه وجود دارد که آن‌قدر که باید و شاید به آن اهمیت قائل نشده‌اند چه در حوزه‌ها و چه دانشگا‌ه‌ها جای بحث و ریشه‌یابی بسیاری برای محققین علوم قرآنی است.

گفتنی است نخستین همایش علمی ترویجی غدیر شناسی در روز پنج‌شنبه نهم مهرماه نیز در مسجد امیر(ع) تهران، به آدرس خیابان کارگر شمالی روبروی پمپ بنزین و از ساعت 9 و سی دقیقه دایر خواهد بود./856/202/ب3

ارسال نظرات