۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۲۰۲۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

بحران های امروز کشورهای اسلامی ناشی از عدم درک صحیح مسأله غدیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم درک واقعه غدیر موجب ایجاد انحراف در جامعه اسلامی می شود، گفت: بحران های امروز در کشورهای اسلامی ناشی از عدم درک صحیح مسأله غدیر و ولایت است.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد با بیان این‌که پیام عظیم پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر الهام بخش جوامع انسانی است، افزود: غدیر در آسمان، عهد معهود و در زمین، میثاق مأخوذ و جمع مشهود، عید آل محمد (ص) و اظهار سرّ مکنون الهی است.

 

وی با تأکید بر این‌که غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند، ادامه داد: پیام بنیادین غدیر حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت بر پهنای هستی است.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این‌که غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است، تصریح کرد: غدیر همچون چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد، کوثری است که فنا بر نمی‌دارد، افقی بی‌کرانه و خورشیدی عالم‌تاب است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که پیام غدیر باید در همه عالم فراگیر شود، افزود: پاسداری و درک غدیر مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است، تصریح کرد: درک صحیح غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و رهایی از ظلمت می شود.

 

حجت الاسلام خوبانی از واقعه غدیر به عنوان ارزشمند ترین خاستگاه جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: مفهوم واقعی غدیر باید شاکله همه فعالیت های دینی و فرهنگی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز غدیر در عرصه جهانی نیز در حال نهادینه شدن است، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.

 

وی فرهنگ غدیر را عامل رفع بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

 

حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر این که امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم درک واقعه غدیر موجب ایجاد انحراف در جامعه اسلامی می شود، تصریح کرد: بحران های امروز در کشورهای اسلامی ناشی از عدم درک صحیح مسأله غدیر و ولایت است.

 

وی معرفت شناسی امام و درک غدیر را از وظایف مسلمین در مقابل واقعه غدیر برشمرد و گفت: عدم درک واقعه غدیر موجب ایجاد انحراف در جامعه اسلامی می شود.

 

وی با اشاره به این که ولایت بعد از پیامبر(ص) ستون خیمه اسلام است، افزود: هرقدر این ستون را محکم نگه داریم خیمه پابرجاتر خواهد ماند و در سایه آن، مردم در امنیت خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام خوبانی بر ضرورت برگزاری باشکوه عید غدیر تاکید کرد و گفت: ماجرای غدیر ماجرای مهم و تاریخی است؛ از این رو مردم و مسؤولان باید در برنامه‌های دهه امامت و ولایت حضور پرشور و باشکوه داشته باشند.

 

وی پاس داشت عید غدیر خم را احیاء سنت نبوی دانست و افزود: جوامع بشرى نیازمند یادآورى و حضور همیشگى هویت‏هاى فرهنگى و اصالت‏هاى معنوى است./950/202/ب1

ارسال نظرات