۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۹۲۱۱۳
مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان:

حقیقت دین در ولایت نهفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان با بیان اینکه حقیقت دین و اسلام در ولایت نهفته است، گفت: کمال دین به این است که دین تداوم داشته باشد و با پیامبری و ختم نبوت قطع نشود تا روز قیامت ادامه یابد و باید حقیقت رسالت را در اکمال دین و اتمام نعمت بر بندگان و اتمام ولایت جستجو کرد.
عيد غدير خم

حجت‏الاسلام مرتضی مطیعی مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با محوریت واقعه تاریخی غدیر خم، ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه ولایت و امامت اظهار داشت: حقیقت دین و اسلام در ولایت نهفته است؛ همانا ولایت روح اسلام است.

 

وی با بیان اینکه در سال دهم هجرت پیامبر(ص) با پایان مناسک حج همراه هزاران نفر از مسلمانان به سوی مدینه رهسپار شد، افزود: در مسیر کاروان و در نزدیکی جحفه آیه شریفه‌ای بر پیامبر(ص) نازل شد که اى پیغمبر، برسان و تبلیغ کن به مردم آنچه را که از جانب پروردگارت به تو نازل شده است و اگر نرسانى، رسالتت را به‌انجام نرسانده‏اى؛ بنابراین حضرت محمد(ص) به محض رسیدن به غدیر خم، دستور توقف داد و فرمودند آنان که از غدیر گذشته‌اند، برگردند و آنانکه هنوز نرسیده اند، هر چه سریعتر در این مکان تجمع کنند.

 

مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان تصریح کرد: پیامبر(ص) سپس از مردم سوال کردند که آیا من بر شما برتری ندارم؟ همه گفتند، بلی ای رسول خدا و در این هنگام رسول خدا(ص) دست حضرت علی(ع) را گرفت و فرمودند«هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست».

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه بر اساس این گفتار خداوند« الیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُم‌ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی‌» باید گفت ولایت حیات دین و اسلام است، تأکید کرد: اگر ولایت باشد، دین کامل می‌شود و کمال دین به این است که دین تداوم داشته باشد و با پیامبری و ختم نبوت قطع نشود تا روز قیامت ادامه یابد و باید حقیقت رسالت را در اکمال دین و اتمام نعمت بر بندگان و اتمام ولایت جستجو کرد.

 

وی اظهار داشت: پیامبر(ص) پس از پایان خطبه غدیر به حاضران تأکید کرد که به غایبان نیز این پیام را برسانند و این وظیفه منحصر در عصر و زمان خاصی نیست و باید این پیام نسل به نسل و سینه به سینه نقل شود و این همان معنای پیروی از ولایت فقیه است که دین به وسیله آن تکمیل می‏شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در منطق و عقل هم نمی‏گنجد که خداوند پیامبرانی را به پیامبری مبعوث کند و همه چیز با رحلت پیغمبر خاتم پایان یابد، بلکه هدف خلقت و رسالت پیامبر(ص) و انبیای عظام همگی مبنی بر یک هدف بوده است که بهترین و با فضیلت‏ترین فرد از میان انسان ها به جانشینی پیامبر منصوب شود و بعد از ایشان امامت به فرزندان ایشان تا امام زمان(عج) برسد و این جریان تا زمان ظهور ادامه یابد.

 

حجت‏الاسلام مطیعی یکی از راه‌های تبلیغ واقعه غدیر را آشنایی با مباحث امامت و ظهور عنوان کرد و افزود: باید ولایت را درک کرد و مردم را با مهدویت به واسطه کارهای فرهنگی آشنا کنیم و در زمان غیبت از نائب بر حق امام زمان(عج) امام خامنه‏ای در عمل تبعیت کنیم.

 

وی با بیان اینکه چند سالی است که خطبه خوانی غدیر در اقصی نقاط کشور بازخوانی و بازسازی می شود، گفت: این بازخوانی نباید به صورت ظاهری و فرمایشی درآید و باید با دقت خطبه‏خوانی بازگو و تبیین شود تا غدیر علاوه بر پذیرش قلبی در خودمان بدینوسیله به نسل‏های بعدی نیز منتقل شود./977/302/ب3

ارسال نظرات