۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۹۲۱۷۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

طلاب در حفظ شأن و منزلت لباس روحانیت کوشا باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، گفت: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.
مدير حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن عید امامت و ولایت، گفت: همزمان با ایام پرفیض دهه امامت و ولایت، بیش از سی طلبه مدارس علمیه استان به لباس مقدس روحانیت تشرف پیدا می کنند.

 

وی با اشاره به این که مراسم عمامه گذاری مدارس علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، سفیران هدایت ساری و امام صادق(ع) محمود آباد به صورت متمرکز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار می شود، افزود: مراسم عمامه گذاری طلاب هر ساله در اعیاد خاص به ویژه روز عید غدیر در مدارس علمیه برگزار می شود. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به شرایط احراز صلاحیت این طلاب برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت اشاره کرد و گفت: طلابی که پایه پنج خود را با موفقیت به اتمام رسانده و مراحل آمار و بررسی و دیگر شرایط این بخش را گذرانده و در مصاحبه علمی نیز قبول شوند می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، نگاه ویژه و قانونمند به موضوع تلبس را یکی از مسائل مهم و مورد توجه حوزه علمیه اعلام کرد و افزود: هر گونه تلبس در مدارس علمیه استان بر اساس قانون مصوب شورای عالی حوزه صورت می گیرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هر گونه تلبس در حوزه شامل فرآیند معین و مصوب شده از سوی شورای عالی حوزه است، بیان داشت: اگر طلبه ای در مراحل مختلف احراز صلاحیت نشود نمی تواند ملبس شود.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که لباس روحانیت لباس کار نیست که تنها در زمان روضه خوانی، منبر و تبلیغ از آن استفاده شود، بیان داشت: شأنیت لباس روحانیت در درجه اول باید از سوی خود طلاب و روحانیان حفظ شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) را دو رسالت مهم طلاب حوزه دانست و گفت: اگر بتوانیم به هر کدام یک از این عناوین دست پیدا کنیم فضیلت بسیار بالایی دارد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که حوزه مدرسه ای که امام صادق(ع) آن را تأسیس کردند، ادامه داد: طلاب حوزه باید تلاش کنند تا عنوان شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی به جا بیاورند و با علم آموزی به عنوان شاگرد حقیقی مکتب امام صادق(ع) دست پیدا کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که حوزه علمیه، روحانیت و طلاب در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش دینی و مبانی اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: حوزه علمیه و طلاب درد دین داشته و دارند و در این مسیر صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم برداشته اند.

 

وی طلاب و روحانیان را ادامه دهنده مسیر انبیا و اولیای الهی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید با شناخت صحیح دین و ارزش های اسلامی آن را به جامعه منتقل کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک طلبه تا خود شناخت صحیحی از مبانی دینی نداشته باشد نمی تواند آن را به مردم انتقال دهد، تصریح کرد: طلبه باید حرف خدا و پیامبران را به خوبی درک کند و آن را به مردم به شیوه ای اثرگذار انتقال دهد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که طلاب در جهت ارشاد و هدایت مردم باید از همه فرصت ها به خوبی بهره گیرند، افزود: خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای تحصیل مناسب طلاب در حوزه های علمیه فراهم شده است./950/302/ب1

ارسال نظرات