۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۲۱۸۳

اختصاص 27 موقوفه در کرمان برای روز عید غدیر

خبرگزاری رسا ـ مدیر اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: 27موقوفه در استان کرمان راجع به غدیر بوده که مردم عزیز کرمان این 27 موقوفه را را وقف روز غدیر و مراسمات غدیریه کرده اند.
حجت‌الاسلام قاسمي‌زاده، امام جمعه موقت کرمان حجت السلام محمد قاسمي امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام محمدقاسمی زاده مدیر اوقاف و امور خیریه استان کرمان امشب در مصلی بزرگ امام علی(ع)، گفت: استان کرمان موقوفه هایی برای روز غدیر در سطح استان دارد که می تواند به شهر کرمان کمک کند.

 

وی افزود: 27موقوفه در استان کرمان راجع به غدیر بوده که مردم عزیز کرمان این 27مورد را را وقف روز غدیر و مراسمات غدیریه کرده اند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که باید در هر شهری موقوفه های جهت برگزاری مراسمات اهل بیت باشد، خاطرنشان کرد: اگر در هر شهری برای برگزاری مراسمات شهادت و ولادت اهل بیت موقوفه باشد دیگر چشمی به دولت و بعضی افراد نداریم.

 

وی یادآور شد: موقوفه مدیر الملک، حاج کریم خان زند و میرزا محمد نوری از موقوفه های استان برای روز غدیر است.

 

امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: در روز عید غدیر مراسماتی در 70 بقاع متبرکه استان همچون همایش بانوان، مدیحه سرایی، شعر خوانی و قرائت خطبه غدیر، انجام می شود.

 

وی بیان داشت: 52 وقف در سال 1390، 102موقوفه در سال1391، 144موقوفه در سال1392، 217موقوفه درسال1393 و در سال 1394 هم272وقوفه سهم استان کرمان بوده که از همه مردم تشکر می کنم که ما را در تمام امور کمک می دهند.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه استان کرمان در پایان با توجه به این که موقوفه کردن ثواب زیادی دارد، تأکید کرد: مردم اگر می توانند برای عیدهایی همچون غدیر، قربان و اهل بیت موقوفه بدهند./972/203/ب1

ارسال نظرات