۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۲۱۹۶
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

پذیرش امامت کلید تمام عبادات است/ نقش مؤثر و اساسی علمای شیعه در هدایت مردم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مسأله امامت را اساسی ترین مفهوم در اسلام دانست و گفت: پروردگار متعال جایگاه ویژه ای برای امامت قرار داده به طوری که پذیرش امامت کلید تمام عبادات است.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، شامگاه امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اردبیل با تبریک عید غدیر خم، خاطرنشان کرد: مسأله امامت پس از پیامبر اکرم(ص) اساسی ترین مفهوم اسلام برای سالم ماندن از شر دشمنان است.

 

وی افزود: تمامی مشکلات بشر به خاطر قدرت طلبی است به گونه‌ای که افرادی همانند بنی عباس و بنی امیه که با بشریت بیگانه بودند در مقابل بشریت ایستادند.

 

حجت الاسلام عاملی، تصریح کرد: مشکلات دنیای امروز نیز به دلیل همین قدرت طلبی است و استکبار امروز دریافته که برای رسیدن به قدرت باید تمامی جهان را برده خود کند و اگر بخواهد در دنیای اسلام وارد شود باید عالم اسلام را نیز برده خود سازد و از این جهت دریافته که باید برای خود هم‌پیمانانی از مسلمانان قرار دهد.

 

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: فلسفه امامت این است که اجازه ندهد تا بشریت به بردگی بیافتد و اسیر برخی قدرت طلبان شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به فلسفه واقعه کربلا برای عدم پذیرش ذلت، گفت: با نگرش عمیق به واقعه کربلا در می یابیم که مردم پس از پیامبر اکرم (ص) در مسیر صحیح حرکت نکردند و همین عاملی برای وقوع واقعه کربلا شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تأکید کرد: وقتی قدرت به دست افرادی بیافتد که با بشریت بیگانه اند در این صورت دین، ارزش ها و اصول از بین می رود.

 

وی بیان داشت: غدیر فقط روز معرفی حضرت علی (ع) به عنوان امام نیست بلکه این روز بزرگ روز ولایت و معرفی یک حاکم ممتاز است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به حادثه منا، خاطرنشان کرد: امروز آل سعود در مکه با بی‌تدبیری خود باعث کشته شدن هزاران زائر شده و حتی از یک عذرخواهی دریغ نموده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر اینکه پروردگار متعال جایگاه ویژه ای برای امامت قرار داده است، گفت: خداوند متعال چند چیز را به بشریت واگذار نکرده که یکی حکومت است و پروردگار متعال حاکم تمام آسمان و زمین است.

 

امام جمعه اردبیل افزود: جایگاه امامت به حدی است که حضرت ابراهیم از پروردگار متعال درخواست می کند که به جایگاه امامت برسد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، امامت را کلید تمام عبادات دانست و گفت: عبادت زمانی ارزشمند است که به همراه پذیرش امامت و ولایت باشد.

 

وی در ادامه با تأکید بر نقش علما و روحانیان در جامعه، گفت: علما وظیفه هدایت مردم را بر عهده دارند و بشر نیازمند موعظه و هدایت است تا دچار مشکل نشود به طوری که اگر در طول تاریخ علمای شیعه نبودند امت به بیراهه می رفتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار داشت: علما و روحانیان وظیفه آگاه‌سازی جامعه در برابر هجمه های فرهنگی را بر عهده دارند چرا که اگر فرهنگ غرب وارد زندگی ما شود، سبک زندگی و آداب و رسوم ما را تغییر می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: روحانیت عامل اقتدار یک جامعه هستند چرا که آگاه‌سازی جامعه در برابر توطئه های دشمنان از سوی علما و روحانیان انجام می شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت آداب لباس روحانیت به طلاب، گفت: طلبه نباید هیچ ترس و واهمه ای از شخصی داشته باشد چرا که عالمی که ترس داشته باشد نمی تواند وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد./937/202/ب2

ارسال نظرات