۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۲۷۲
حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

جاذبه و دافعه شرط ورود به مکتب امام علی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسلمانان باید نسبت به دشمنان دافعه داشته باشند، گفت: دلیل نفوذ دشمنان در میان مسلمانان روی‌ خوش نشان دادن به آنها است.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز جمعه دهم مهرماه مصادف با عید غدیرخم در حسینیه شهدای بسیج (هیات رزمندگان اسلام) تهران با اشاره به این مطلب که برخی از انسان‌ها از سر ضعف، مهربان یا خشن و قاطع می‌شوند بیان داشت: انعطاف پذیری انسان‌ها همیشه دال بر مهربانی و صبوری شخص نیست و همینطور خشونت و قاطع بودن همیشه دلیل بر صلابت نیست گاهی این دو مورد برای پوشاندن ضعف و زبونی انسان است.

 

وی با بیان اینکه امام علی (ع) به تعبیر شهید مطهری، هر دو نیروی جاذبه و دافعه را با هم داشتند و ملاک تمامی افکار و رفتارشان خداوند بود تاکید کرد: برجسته ترین خصوصیت امام علی(ع) بی تفاوتی ایشان به سخنان دیگران بود و تنها خدا راحاضر و ناظر می‌دیدند.

 

حجت الاسلام پناهیان در ادامه افزود: امام علی(ع) هر دو نیرو را به صورت کامل دارا بوده‌اند همانطور که تاریخ گویای این مطلب است که دافعه ایشان نسبت به دشمنان به قدری بود که دست به شهادت ایشان زدند و جاذبه ایشان هم به قدری است که انسان جان خود را فدای ایشان می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که کسی که وارد مکتب امام علی(ع) می شود باید هر دو نیرو را دارا باشد تاکید کرد: یک مومن تمام نیک‌ها و بدی‌ها را می‌شناسد ولی زمانی به مرتبه واقعی خود می‌رسد که تعادل بین این دو را تشخیص بدهد.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان این مورد که از بزرگترین افتخارات امام علی(ع) با خدا بودن ایشان است که این مهم دشمنان را ناراضی و کینه‌توز می‌کرد بیان داشت: وقتی انسان برای رضایت خداوند تلاش کند و همه چیز را در خداوند ببیند به یقین دشمنان زیادی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه منافقین و زاهدین احمق بیشترین ضربه را به امام علی(ع) وارد ساختند تاکید کرد: در این دوره هم اگر کسی با دشمنان به گونه‌ای رفتار کند آنها بر دیگر مسلمانان نفوذ کنند از دسته منافقین یا زاهدین احمق که در حق امام علی(ع) خیانت کردند خواهند بود.

 

حجت الاسلام پناهیان دلیل نفوذ کشورهای استعمار گر به کشورهای اسلامی را روی خوش نشان دادن به دشمنان خواند و تاکید کرد: دولت مردان باید بدانند که دشمنان ما ضعیف‌تر از آن هستند که در ظاهر از خود نشان می‌دهند و باید بدانند ما به آنها نیازی نداریم بلکه آنها هستند که به وجود ما نیاز دارند.

 

وی با بیان این مطلب که دست روسای پست فطرت کشورهای اروپایی به خون شهدای فاجعه منا آغشته است تاکید کرد: در این فاجعه بزرگ هشت هزار نفر زخمی و کشته شدند و تنها کاری که  این مزدوران انجام دادند این بود که سکوت اختیار کردند.

 

حجت الاسلام پناهیان افزود: سازمان ملل تا زمانی که واکنشی از خود در این فاجعه بزرگ نداشته باشد وجودش در نزد تمامی مسلمانان بی ارزش است.

 

وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری تاکید کرد: دیپلماسی اگر بر مبنای اقتدار و قاطعیت باشد هیچ کشوری در خود این جرات را نخواهید دید که به کشور نگاه زورمندانه بکند؛ما در بیانیه رهبر معظم انقلاب این اقتدار وقاطعیت را به وضوح دیدیم.

 

حجت الاسلام پناهیان لبخند به دشمنان را نشان ضعف و زبونی یک دولت خواند و اظهار داشت: اگر درمقابل دشمنان برخورد قاطع نشود تحریم ها و محاصره‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد./9668/202/ب3

ارسال نظرات