۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۳۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

ظلم به شیعیان به خاطر حسادت آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: علم حضرت خضرنبی(ع) در مقابل علم امیرمومنان(ع) حتی یک قطره از دریا نمی‌شود، حال امروز اگر با داشتن چنین مولایی به ما ظلم می‌شود به علت حسادت حسودانی چون آل سعود است.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان از استادان اخلاق و خطیب مشهور کشورمان امروز به مناسبت عید غدیر خم در سخنرانی خود که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: آنچه از جانب خداوند به عنوان دین به مسلمانان داده شده بود یک حقیقت از آن باقی مانده بود تا کامل شود و آن مساله ولایت امیرمومنان علی(ع) بود.

 

وی افزود: پذیرش ولایت امیرمومنان علی(ع) چنان ارزش و اهمیت دارد که بر اساس فرمایش پیامبر(ص) هر کس آن را از زندگی خود حذف کند دین و نعمت الهی برای او کامل نخواهد شد.

 

این استاد اخلاق با اشاره به ارزش و اهمیت روز عید غدیر خم عنوان کرد: امروز پیامبر(ص) به فرمان خداوند همه آنچه را ارزش داشت به مردم معرفی کرد که معتبرترین کتاب‌های اهل سنت نیز به این مساله اعتراف دارند.

 

این خطیب مشهور با اشاره به مقام والای امیرمومنان علی(ع) اظهار داشت: پیامبر(ص) روزی خطاب به امیرمومنان (ع) می‌فرمایند: ای علی جان اگر تمام درختان عالم قلم نازک، تمام دریاها و اقیانوس‌ها مرکب و کل انس و جن نویسنده شوند و بخواهند ارزش‌های وجودب تو را بنویسند مرکب‌ها و قلم‌ها تمام می‌شود و جن و انس می‌میرند اما ارزش تو تمام نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: پیامبر(ص) 23 سال روایت گفته و روایات خود را زیاد تکرار نمی‌کرد اما یک روایت را 23 سال دائم تکرار کرد یعنی از زمان بعثت حتی در سه سال دعوت پنهانی نیز این روایت را تکرار کرده است و این مطلب در کتاب‌های اهل سنت نیز آمده است و آن این است که خطاب به امیرمومنان(ع) فرمودند: یا علی در بهشت فقط به روی تو و اقتداکنندگان به تو باز است.

 

وی با اشاره به اینکه علم امیرمومنان علی(ع) بی‌ساحل است، عنوان کرد: ما شیعه کسی هستیم که علم او ساحل ندارد و  هیچ غواصی به عمق آن نمی‌رسد.

 

این استاد اخلاق افزود: بالاترین آلودگی انسان جهل و نفهمی است، امیرمومنان علی(ع) به هیچ چیزی جهل ندارد علم او چیزی است که تمام ظاهر و باطن عالم را فهمیده و درک کرده است و نسبت به آن علم دارد.

 

این خطیب مشهور گفت: همه انسان‌ها باید بر اساس دلایل عالم به وجود خدا پی ببرند اما امیرمومنان علی(ع) بدون همه این‌ها ایمان به خدا دارد و اگر همه پرده‌ها کنار رود چیزی بر ایمان افزوده نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: علم حضرت خضرنبی(ع) در مقابل علم امیرمومنان(ع) حتی یک قطره از دریا نمی‌شود، حال امروز اگر با داشتن چنین مولایی به ما ظلم می‌شود به علت حسادت حسودانی چون آل سعود است./807/202/ب1

ارسال نظرات