۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۹۲۳۶۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

غدیر تجلی تدبیر اسلام برای آینده مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بزمانی گفت: نهایت تدبیری که اسلام برای امت خود دارد، در غدیر نهفته است و غدیر نشان داد که اسلام، بعد از رحلت پیامبر، پیروان خود را رها نکرده است و برای امت خود برنامه دارد.
حجت الاسلام بزماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عیسی بزمانی امشب در مراسم ویژه شام عید غدیر که در هیأت بیت‌العباس زاهدان برگزار شد، گفت: نهایت تدبیری که اسلام برای امت خود دارد، در غدیر نهفته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: واقعه غدیر بیانگر این نکته است که اسلام، بعد از رحلت پیامبر، پیروان خود را رها نکرده است و برای امت خود برنامه دارد.

 

وی با اشاره به تفاوت دیدگاهی شیعه و سنی در خصوص مسأله ولایت و امامت بیان کرد: جانشینی پس از پیامبر صرفا مدیریت سیاسی و اداره حکومت نیست بلکه کسی که پس از ایشان عهده‌دار امامت می‌شود، در چند نقش باید به وظایف خود عمل کند.

 

حجت الاسلام بزمانی اظهار داشت: اهل سنت بر این باور هستند که پس از پیامبر اداره و رهبری امور جامعه بدست اهل حل و عقل باشد و با مشورت انتخاب شود برای چنین فردی احراز حداقل شرایط نیز کافی است یعنی تنها در اداره حکومت تدبیر سیاسی داشته باشد اما تشیع درباره نقش امام، تنها به این موضوع اکتفا نمی‌کند بلکه شئونی را قائل است و با این نقشها مشخص می‌شود که امام تنها باید برگزیده وحی باشد.

 

وی به نقش امام در جامعه از دیدگاه شیعه اشاره و تصریح کرد: اولین نقش امام وجود او به عنوان خلیفه خدا بر روی زمین است چون عالم، عالم علل و اسباب است، اگر این جانشین نباشد فیضی به انسان‌ها نخواهد رسید ما معتقدیم که از زمان حضرت آدم تا پایان دنیا اگر دو نفر وجود داشته باشند حتما یکی از آنها باید خلیفة الله و انسان کامل باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به حدیثی از امیر مؤمنان خاطرنشان کرد: حضرت می‌فرماید بر شما اتفاق خواهد افتاد که غدیر با روز جمعه یکی می‌شود پس به خانه‌های خود برگردید و این امور  را انجام دهید توسعه عیال، نیکی به دیگران، محبت و تبریک و تبسم به یکدیگر از این اعمال هستند./831/202/ب2

ارسال نظرات