۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۹۲۳۸۳
کارشناس مسائل مذهبی:

آل سعود تکبر خود را کنار بگذارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: شیطان از تکبر زمین خورد و مدعیان خادم الحرمین نیز آنقدر تکبر دارند که حتی حاضر نیستند از سوء مدیریت‌شان در مراسم حج عذرخواهی کنند.
حجت الاسلام حيدري کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی شب گذشته در مراسم جشن عید غدیرخم که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: عده‌ای از یهودیان با پیغمبر اسلام جلسه‌ای برگزار کردند و یهودیان درباره جانشین پیامبر سؤالی از حضرت پرسیدند و در پی آن آیه " إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ" که آیه ولایت است نازل شد.

 

وی ماجرای حجة الوداع را یادآور شد و بیان کرد: دستور معرفی ولایت علی(ع) سه مرتبه به پیغمبر داده شد تا اینکه خداوند برای بار سوم محافظت از پیغمبر را ضمانت کردند و سرانجام پیامبر اکرم، ولایت امام علی(ع) را به مردم منتقل کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در قرآن بیش از سیصد آیه درباره ولایت حضرت علی (ع) وجود دارد، به حدیث غدیر اشاره کرد که در آن پیغمبر 12 حلقه ولایت را چنان مستحکم برشمردند که شیطان از آن آه برآورد.

 

کارشناس برنامه سمت خدا در بیان اهمیت ولایت اظهار داشت: شیطان از جانب خدا مأمور شد تا ولایت آدم را بپذیرد و شیطان آن را نپذیرفت و به همین دلیل سقوط کرد.

 

وی ادامه داد: شیعه واقعی یعنی پیروی محض از ولایت در شیعه و سنی کسانی هستند که از مفهوم مکاتب‌شان دور هستند مثلا یک شیعه ممکن است از ولایت پیروی نکند و یا یک سنی حتی از اعراب جاهلیت نیز عقب‌تر برود و در ماه حرام در کشور دیگری نسل‌کشی کند شیطان از تکبر زمین خورد و مدعیان خادم الحرمین نیز آنقدر تکبر دارند که حتی حاضر نیستند از سوء مدیریت‌شان در مراسم حج عذرخواهی کنند.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی اضافه کرد: شیطان در حال حاظر برنامه‌های مختلفی دارد به خصوص نسبت به این منطقه و ایران که در حال حاضر از امن ترین مکان‌ها است و خداوند باید ما را از این اتفاقات محفوظ بدارد./831/202/ب3

ارسال نظرات