۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۴۳۱
امام جمعه محمودآباد:

حدیث غدیر سند گویای ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با بیان این‌که حدیث غدیر سند گویای ولایت است، گفت: مسأله‌ای که این همه دلیل و مدرک برای آن وجود دارد چگونه مورد بی‌مهری و پرده‌پوشی قرار گرفته است.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی امام جمعه محمودآباد، امروز در جمع فعالان فرهنگی تبلیغی این شهرستان با تبریک دهه امامت و ولایت،  گفت: این روز در هر سال یادآور این موضوع محوری و اساسی جهان اسلام است که دین مبین اسلام بدون ولایت و امامت قالبی تهی و درختی بی‌ریشه است.

 

وی افزود: اگر به پیام غدیر عمل می‌شد این همه مشکلات، تفرقه و ستم بر ملت‌های اسلامی تحمیل نمی‌شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که روح و حماسه غدیر نسخه شفا‌بخش همه ملت‌های دربند و تحقق آرمان‌ مستضعفین بر علیه مستکبران است، اظهار داشت: تاریخ منتظر ظهور معنابخش آرمان غدیر برای نجات همه ملت‌ها است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که حدیث غدیر سند گویای ولایت است، اظهار داشت: مسأله‌ای که این همه دلیل و مدرک دارد چگونه مورد بی‌مهری و پرده‌پوشی قرار گرفته است.

 

امام جمعه محمودآباد افزود: امروز سرزمین غدیر، سرزمین متروکی است اما روزی شاهد یکی از بزرگترین حوادث تاریخ اسلام بود و آن روز انتصاب علی(ع) به جانشینی پیامبر گرامی اسلام در روز هیجدهم ذی‌الحجّه سال دهم هجری بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاه به تلاش سیاسی خلفا برای از بین بردن این خاطره عظیم تاریخی، تصریح کرد: هم‌اکنون نیز بعضی از متعصبان به دلایلی که ناگفته پیدا است، سعی در محو یا کم رنگ کردن آن دارند، اما ابعاد این حادثه آنقدر در صحنه تاریخ، حدیث و ادبیات عرب وسیع است که قابل پوشانیدن یا محو کردن نیست.

 

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: مدارکی که همه از منابع برادران اهل سنت گرفته شده، وسیله‌ای برای تقریب صفوف مسلمین جهان است و حقایقی که در گذشته به سادگی از کنار آن گذشته‌اند باید مورد توجه دقیق همگان، به‌ویژه نسل جوان قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: حدیث غدیر یکی از دلایل روشن ولایت و خلافت بلافصل امیرمؤمنان علی(ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام است که محققان اهمیت خاصی برای آن قائل هستند.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: متأسفانه کسانی که درباره ولایت آن حضرت گرفتار پیش‌داوری هستند، گاهی سند حدیث را پذیرفته و در دلالت آن تردید می‌کنند و گاه ناآگاهانه سند آن را زیر سؤال می‌برند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه تلخ منا اشاره کرد و افزود: رژیم آل‌سعود با بی‌کفایتی نتوانستند، حج را مدیریت کنند که این کار در گذشته نیز سابقه داشته است.

 

امام جمعه محمودآباد با تسلیت به خانواده‌های داغدار در فاجعه منا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با صراحت به آل‌سعود هشدار داد تا کمترین تعرض و بی‌احترامی نسبت به حجاج و بدن‌های مطهر شهدای این فاجعه روا ندارند.

 

وی متذکر شد: اگر آل‌سعود کوچک‌ترین خطایی در این زمینه داشته باشند، باید منتظر عقوبت و شدت عمل از سوی ایران باشند که امروز قدرت و استحکام کشور برای همگان به اثبات رسیده است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه گفت: امیدواریم سران کم‌تجربه و وابسته رژیم وهابی سر عقل آمده و به وظایف خود در قبال ابدان مطهر شهدای فاجعه منا عمل کنند./950/202/ب3

ارسال نظرات