۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۹۲۴۶۹
استاد مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس:

پیامبر در غدیر به ما درس دشمن شناسی داد

خبرگزاری رسا ـ استاد مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس با بیان این که پیامبر (ص) در غدیر به ما درس دشمن شناسی داد، گفت: در این عید علاوه بر این که تلاش برای اولیاءالله شدن داریم، برای این منظور باید از دشمنان تبری داشته و نگذاریم شک به سراغ ما بیاید.
غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشن غدیر خم پیش از ظهر امروز در مکتب نرجس با حضور از طلبه هایی از شهرهای یزد و آبادان و نیز  اساتید و طلبه های مدرسه نرجس و مشکات برگزار شد.

 

مریم پورحسینی، استاد مدرسه نرجس به وقایع روز غدیر اشاره کرد و گفت: نماز جماعت در روز غدیر برگزار شد و نیز سخنرانی پیامبر اکرم(ص) که با مرور این خطبه می توانیم از آن بهره مند شویم، همچنین مردم  در این روز با حضرت علی(ع) بیعت کردند.

 

وی در ادامه به رویداد های بعد از غدیر و سه رو بیعت با حضرت علی(ع) اشاره و اظهار کرد: تاریخ درباره این رویدادهای جانبی چند نکته را مطرح می‌کند که پیامبر در این سه روز به بازخوانی خطبه غدیر می‌پرداختند، بنابراین تکلیف ما روشن است که اگر سیره حضرت رسول بر ما حجت است باید برنامه های خود را براساس برنامه هایی که بعد از غدیر رخ داد، تنظیم کنیم.

 

پورحسینی به رسالت شیعیان بعد از غدیر اشاره و تصریح کرد: شیعیان باید جایگاه خود را بشناسند و بدانند با غدیر چه جایگاه و کمالی را کسب می کنند.

 

این استاد مکتب نرجس افزود: پیامبر(ص) در خطبه غدیر سوره حمد را که جامع معارف قرآن و اعتقادات است، می خوانند که در آن توحید، معاد، امامت، تولی و تبری است و رسول اکرم(ص) با خواندن آن در خطبه غدیر محتوا را بیان می کنند و این که چه کاری باید انجام داد بنابراین وظیفه ما است تا از آن پیروری کنیم.

تشریح ویژگی اولیاءالله در خطبه غدیر

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که اگر با غدیر حرکت و امامت و ولایت را درک کنیم، اولیاء الله می شویم، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در ادامه خطبه غدیر اولیاءالله را معرفی می‌کنند، اولیاء الله کسی است که از هیچ قدرتی به جز خدا ترسی ندارد، بنابراین از آمریکا، داعش و دیگر دشمنان اسلام نمی‌ترسد زیرا می‌داند که پیروزی با مسلمانان است.

 

پورحسینی با اشاره به این آیه از سوره حج که خداوند در قرآن می فرماید:«کسی که مظلوم در راه خدا کشته شود، خدا خودش احقاق حق می کند»، گفت: این آیه به این معنا نیست که دولت ساکت نشسته و در برابر این کشتار ال سعود حرفی نزند بلکه همه باید حرف زده و حقوق جانباختگان منا را پیگیری کنند.

 

این استاد مکتب نرجس با بیان این‌که اولیاءالله کسانی هستند که با دشمن دست دوستی نمی‌دهند، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در خطبه 53 نهج البلاغه به مالک که بصیرت دارد و تربیت یافته مکتب علی (ع) است، می فرماید: «از دشمن خود بعد از صلح پرهیز داشته باش» و این یک هشدار برای امروز ما است.

 

وی افزود: اولیاء الله بصیرت و بینش دارد و در آیه آخر سوره مجادله به این امر اشاره شده است که کسی خوشحالی نکند، شیطان بزرگ هیچ گاه دست از شیطنت بر نمی دارد.

 

پورحسینی با بیان این که پیامبر(ص) در غدیر به ما درس دشمن‌شناسی می دهد، اظهار کرد: در این عید علاوه بر این که تلاش برای اولیاءالله شدن داریم باید برای این منظور از دشمنان تبری داشته و نگذاریم شک به سراغ ما بیاد زیرا یکی از کارهایی که در جامعه و به ویژه در فضای مجازی وجود دارد ایجاد شبهه در ولایت، امامت، اصول دین و غیره است.

 

این استاد حوزه پیوند عجیبی را بین حج و غدیر دانست و تصریح کرد: جانباختگان منا با توشه ای از دنیا رفتند که پشتوانه قیامت آن ها است.

 

وی در پایان گفت: اولیاء الله شدن کمالی است که نصیب ما می شود و اولیاءالله محبوب خداوند هستند./1310/202/ب2

ارسال نظرات