۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۲۵۴۱
استاد حوزه علمیه قزوین:

گریه برای امام حسین با درک ولایت معنا پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که بدون ولایت تمام عبادات و اعمال نیک باطل است، گفت: گریه برای امام حسین(ع) با درک ولایت معنا پیدا می‌کند.
ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام دکتر علی محمدی، استاد حوزه علمیه قزوین عصر امروز در مسجد محمدخان بیگ با اشاره به هفته ولایت و تاکید بر جایگاه غدیر گفت: اعتقاد ما بر این است که تا غدیر را درک نکنیم، معرفت نسبت به محرم نخواهیم داشت؛ باید فکر ما ولایت را بشناسد آن وقت اشک حسینی خوب معنا می‌شود.

 

عضو شورای حل اختلاف قزوین در ادامه با اشاره به واقعیت غدیر تأکید کرد: اگر غدیر واقعیت ندارد، چرا اجبار دارند آن را انکار کنند؟ حدیث غدیر، روایت متواتر یوده که همیشه حجت است به اجماع علما.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: از سال دهم هجری هیچ مورخی نبوده است که واقعه غدیررا بازگو نکرده باشد به همین دلیل هیچ‌گاه نمی‌توانند حدیث غدیر را منکر شوند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به نقل احمد بن حنبل بزرگ‌ترین فرد گروه حنبلی در سرزمین خم تصریح کرد: پیامبر از مردم اقرار گرفت که آیا من از شما اولی‌ترم؟ پس هر که من مولای اویم، این علی مولای اوست، هرکس او را دوست بدارد مرا دوست داشته. خدایا دوستان علی را دوست بدار و دشمنان او را دشمن بدار.

 

این استاد دانشگاه با بیان انحرافی که بعد از غدیر پیش آمد و عدم پذیرش این واقعیت از جانب عده‌ای از منافقان ابراز کرد: برخی می‌گویند علی آن روز در یمن بود، عده کمی معتقدند این (هذا) علی نبوده، گروهی هم به اتفاق قبول دارند حدیث انزار می‌گوید که ای پیامبر ابتدا عشیره‌ات را جمع کن و آنجا، علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کن. بدون ولایت تمام عبادات و اعمال نیک باطل است.

 

علی(ع) ترازوی اعمال شیعیان در آخرت است

وی با اشاره به تاریخچه جنگ‌های صدراسلام گفت: جنگ جمل را چه کسی راه انداخت یک طرف عایشه، طلحه و زبیر و طرف دیگر حضرت علی(ع) بود، جنگ صفین معاویه در برابر امام علی(ع) قرار گرفت که هر دو صحابه پیامبر بودند بنابراین ما باید کدام طرف را بپذیریم؟ باید بگوییم آن‌هایی که علی(ع) را به عنوان خلیفه چهارم قبول دارند چرا از گفته نمی‌کنید؟ این رفتار دلالت بر این دارد که اگر بپذیرند، بساط آن‌ها برچیده خداهد شد.

 

این کارشناس فرهنگی افزود: بنابراین دشمن آمد در سقیفه وارد شد و تمام تلاش خود را کرد تا مردی آسمانی را با فردی زمینی عوض کند بلغ فعل امر وجوبی است، حارث ابن نعمان اول مخالف ولایت بود و از خدا خواست اگر علی(ع) برحق است بر سر من از آسمان سنگ ببارد که سنگی آمد و او را به دو نیم کرد و آیاتی از سوره معارج به این فرد ملعون اشاره کرده است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که همه مقام مولا را دیدند اما جانشینی او را تکذیب کردند، گفت: سه آیه در سوره مبارکه مائده، به خوردنی‌های حرام، ناامیدی دشمنان از دین شما در روز غدیر و امر ولایت اشاره کرده که مقوله ولی مهم‌ترین مورد است و در هیچ جای دیگر به آن اشاره نشده که همراه با ناامیدی کفار باشد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با تاکید بر این‌که تا علی(ع) را نشناسید، افکار و بینش و قدرت علی(ع) را نخواهی شناخت و در نهایت حسینی نخواهید شد، افزود: بدون ولایت تمام عبادات و اعمال نیک باطل است نماز بی‌ولا، عبادتی است بی وضو.

 

وی در پایان گفت: در قیامت تمام اعمال ما را با اعمال امام علی(ع) می‌سنجند و او ترازوی اعمال جمیع پیروان خود می‌باشد تمام اسرار قیامت در دستان علی(ع)است./873/202/ب2

ارسال نظرات