۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۹۲۸۲۸
از سوی امام جمعه شهرری؛

مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا برگزار شد

خبر گزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی امام جمعه شهرری، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی امام جمعه شهرری و به همت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عصر امروز در مصلی شهرری برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمد تقی عبدوس دبیر جامعه وعاظ استان تهران با اشاره به فاجعه غم‌بار منا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در تفسیر آیت الله جوادی آملی سوره نساء در مورد موضوع هجرت آمده است؛ هجرت زمان و مکان خاصی ندارد و در هر زمان و مکانی انسان می‌تواند به سوی خدا هجرت کند و هجرت اقسامی دارد که یکی از آنان رفتن به حج است.

 

وی افزود: پاداش و اجر کسی که جان خود را در راه اطاعت امر الهی از دست بدهد حتمی و قطعی است و کیفیت و کمیت پاداش آنان مشخص نیست.

 

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، تصریح کرد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند افرادی که برای انفاق در راه رضای خدا، عیادت مریض، جنگ در برابر دشمن، حج، نماز جمعه و تشییع جنازه از خانه خارج شوند و مرگ آنان فرا رسد جایگاهشان بهشت است.

 

دبیر جامعه وعاظ استان تهران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، بیان داشت: اگر فردی در حرمین شریفین از دنیا برود خداوند در قیامت او را طوری محشور می‌کند که از عذاب الهی در امان باشد و کسی که در مشعرالحرام از دنیا برود نامه عملی برای او پیچیده می‌شود که مستقیم به بهشت می‌رود.

 

وی با اشاره به پیرامون این فاجعه بزرگ، گفت: نباید به این فاجعه، حادثه گفته شود عربستان تا امروز جرأت بیان تعداد جانباختگان را نداشته زیرا این فاجعه 9 هزار تا 10 هزار کشته دارد در حال حاضر بعد از چند روز از فاجعه منا بعضی از اجساد منفجر و یا تکه تکه شده‌اند و این نشانه مدیریت بد آل‌سعود است.

 

حجت الاسلام عبدوس ابراز داشت: خداوند می‌فرماید افراد فاسد و آلوده نمی‌توانند صاحب اختیار مسجدالحرام که کانون عبادت و توحید است باشند بلکه افراد صالح و متقین چنین لیاقتی را دارند و آل‌سعود که مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشد همان فاسدان و فاسقان هستند که روی اسرائیل را هم سفید کردند.

 

دبیر جامعه وعاظ استان تهران عنوان کرد: بسیاری از این حجاج از تشنگی در گرمای بالای 50 درجه جان دادند امروز زبان دیپلماسی به درد عربستان نمی‎خورد زیرا هیچ اهمیتی به درخواست‌های وزیر بهداشت و رییس حج و زیارت برای رسیدگی به کشته شدگان و مجروحان ندادند ولی زمانی که امام خامنه‌ای به صورت روشن آنها را تهدید نظامی کردند 180 درجه تغییر موضع دادند و اجسادی را که اصلا قرار نبود تحویل بدهند را به ما تحویل دادند و اگر تهدید آتشین رهبر معظم انقلاب نبود به هیچ عنوان تحویل نمی‌دادند و عذر خواهی هم نمی‌کردند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسؤولان نباید در برابر هیچ موضوعی کوتاه بیایند امروز چهره عربستان در جهان رسوا شده است./813/202/ب1

ارسال نظرات