۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۲۸۵۳
آیت الله طبرسی:

فاجعه منا زمینه سقوط نهایی رژیم آل سعود را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که آل سعود مقصر اصلی فاجعه انسانی منا است، گفت: این فاجعه اسفبار زمینه سقوط نهایی رژیم خبیث آل سعود را فراهم می کند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان حادثه منا در مسجد جامع ساری با اشاره به این که فاجعه انسانی در منا موجب جریحه دار شدن قلوب امت اسلامی شد، گفت: متأسفانه در این حادثه غمبار افزون بر زائران ایرانی، مسلمانان 24 کشور دیگر نیز کشته شدند.

 

وی  با اشاره به بی کفایتی آل سعود در حادثه تلخ منا به خوبی مشخص شد، افزود: متأسفانه نیروهای امدادی عربستان در جریان این حادثه اسفکبار بسیار ضعیف عمل کردند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آل سعود رفتار ضد شیعی خود را در جریان سفر معنوی حج نیز دنبال می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه آل سعود در جریان سفر حج امسال به هیچ عنوان به وظیفه خود عمل نکرد.

 

امام جمعه ساری، تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد مختلف فاجعه منا را ضروری دانست و تصریح کرد: باید عوامل این فاجعه بزرگ انسانی مشخص و محاکمه شوند.

 

وی با بیان این که آل سعود مقصر اصلی فاجعه انسانی منا است، تصریح کرد: این فاجعه اسفبار زمینه سقوط نهایی رژیم خبیث آل سعود را فراهم می کند.

 

امام جمعه ساری با انتقاد از سکوت و بی توجهی سازمان کنفرانس اسلامی در برابر این فاجعه انسانی خاطرنشان کرد: کنفرانس اسلامی باید در شورای وضعیت امنیت حج را به خوبی بررسی کند.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که آل سعود لیاقت اداره مکه و مدینه را ندارد، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید با تقویت وحدت و همدلی اداره حرمین شریفین را از دستان کثیف آل سعود خارج کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آل سعود مهم ترین همپیمان صهیونیست ها در منطقه است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و نیز رژیم آل‌سعود در مکه مشغول جنایت هستند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از کشورها به خاطر دلار و نفت آل‌سعود نسبت به کشتار مسلمانان در منا بی‌تفاوت شوند، تصریح کرد: مردم ایران از حق خودشان در قبال کشتار مسلمانان بی‌تفاوت نخواهند بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان قاطعانه رهبر معظم انقلاب خطاب به آل سعود اشاره کرد و گفت: سخنان قاطعانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب همکاری دولت عربستان با مسؤولان کشورمان شد.

 

وی  با بیان این که ایران اسلامی امروز به کشوری مقتدر در منطقه و سطح جهان تبدیل شده است، گفت: ملت ایران در برخورد با دشمنان بسیار جدی هستند./950/202/ب1

ارسال نظرات