۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۹۴۷
در نشست های «سایه سار رضوان»؛

«جایگاه اهل بیت در مباهله» در حرم رضوی تبیین می شود

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرارسیدن 24 ذی الحجه «جایگاه اهل بیت در مباهله» در نشست های «سایه سار رضوان» حرم رضوی ویژه خواهران تبیین می شود.
مباهله

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: نشست های «در سایه سار رضوان» هر روز در دو نوبت صبح و عصر ویژه خواهران در بارگاه منور امام هشتم(ع) برگزار می شود.

 

وی افرود: با اشاره به این که در پایان هفته روز مباهله را در پیش رو داریم مباحثی در این زمینه چون «روز مباهله؛ جایگاه اهل بیت(ع) در مباهله»، «اهمیت صلوات بر اهل بیت ـ روز مباهله»، «گوشه ای از برکات وجودی اهل بیت برای شیعیان» در این نشست ها تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی «نقش رهبری و امامت در سرنوشت جهان اسلام»، «جاذبه و دافعه امام علی»، «ولایت علوی تداوم رسالت نبوی»، «حضرت علی(ع) مدار حق و حقیقت»، «امام شناسی، تنها پایه خداشناسی» و «معرفی اهل بیت(ع) در زیارت جامعه کبیره» را از دیگر موضوعات این نشست ها برشمرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: سلسله نشست های «در سایه سار رضوان» هر روز یک ساعت قبل از اذان ظهر و یک ساعت قبل از اذان مغرب در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه دایر می شود.

 

یادآور می شود؛ روز مباهله و روز عزّت اسلام و روز کرامت شیعه است؛ روز مباهله، روز نزول آیه ولایت، نزول آیه تطهیر، و نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت است، وقتی مباهله واقع شد، هم اسلام در دنیا عزّت پیدا کرد هم شیعه کرامتش روشن شد./1308/303/ب1

ارسال نظرات