۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۹۳۰۸۴
امام جمعه سراب:

عربستان مرکز فتنه در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی گفت: آل سعود دست نشانده و مرکز فتنه در منطقه و مجسمه جنایت کاری و خونریزی مسلمانان است؛ داعش و دیگر گروه های تکفیری از چنین تفکر افراطی پدید آمده‌اند.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام  علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب در جمع مردم سراب با اشاره به حادثه منا و کشته شدن و شهادت حجاج بیت الله الحرام، این حادثه را بسیار عظیم و غیر قابل تسامح دانست.


وی با بیان این‌که بسیاری از حجاج در این حادثه به جهت بی توجهی مأموران سعودی، تشنه و جان سوز از دنیا رفتند، ابراز داشت: سکوت مجامع بین المللی و کشور های اسلامی در این حادثه ناگوار و وسیع که قابل چشم پوشی نیست تأسف آور است.


وی با اشاره به این‌که آل سعود در حادثه اخیر مأموارن آل سعود با بی رحمی حاجیان نیمه جان ایرانی و شیعه را به عمد به قتل رساندند، خاطرنشان کرد: دشمنان علی(ع) امروز شیعیان آن حضرت را در حرم امن الهی به خاک و خون کشیدند.


حجت السلام اکرمی با بیان این‌که داعش زاده وهابیت و هم مسلک ابوسفیان و معاویه هستند، ابراز داشت: جنایات داعش و تکفیری ها همه به پای آل سعود و وهابیت نوشته می شود، افکار افراطی این گروه های تکفیری ریشه در وهابیت و آل سعود دارد.


وی افزود: ریشه آل سعود با بدعت مسلمان کشی در عصر جدید گذاشته شد، این دولت دست نشانده و مرکز فتنه در منطقه مجسمه جنایت کاری و خون ریزی مسلمانان است، داعش و دیگر گروه های تکفیری از چنین تفکر افراطی نطفه اش وجود و رشد پیدا کرده است.


امام جمعه سراب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نیرو های مسلح ارتشی نوشهر، خاطرنشان کرد: در پی بیانات رهبر معظم انقلاب ولی‌عهد عربستان با حضور در بعثه مقام معظم رهبری مراتب تسلیت خود را به ملت و رهبر عزیز ابلاغ نمود.


وی ابرار داشت: در طول سال های حکومت آل سعود در عربستان اتفافات ناگوار بسیاری در حج ابراهیمی و خانه امن الهی افتاده است، کشته شدن حاجیان در منا امری تازه و جدید نبود و در حوادث دیگر چون کشتار حاجیان در مراسم برائت از مشرکین شهادت حجاج اتفاق افتاده است./854/203/ب3

ارسال نظرات