۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۰۸۹
حجت‌الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

هنر افراد با ایمان، انجام عمل صالح است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ایمان آوردن هنر نیست بلکه هنر آن است که افراد ایمان آورده عمل صالح انجام دهند.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در مسجد دانشگاه تهران با اشاره به کلام امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، گفت: اگر کسی با خواندن کتاب نهج‌البلاغه امام علی(ع) لذت ببرد مونس خلوت‌های آن شخص می‌شود.

 

وی افزود: کلمات قصار در نهج‌البلاغه سبب نشاط و سرور در وجود انسان شده و شخص را به سهولت وارد عالمی دیگر می‌کند.

 

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید جزء این افراد نباش که آخرت را قبول دارد و عمل ندارد و امید دارد توبه کند و این یک آرزوی طولانی برای آنان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حرف این افراد در دنیا سخن انسان‌های زاهد است اگر به این افراد چیزی دهند سیر نمی‌شوند به داشته‌های خود هم قانع نیستند و نمی‌توانند شکر چیزهایی را که دارند بجا آورند دنبال کسب چیزهای بیشتر بوده و دیگران را نهی می‌کنند ولی خود نهی دیگران را نمی‌پذیرند.

 

وی با اشاره به کلام امام علی(ع)، عنوان کرد: این افراد به دلیل گناهانی که انجام داده‌اند از مرگ هراس دارند اما همان‌گونه و در همان حال باقی می‌ماند اگر مریض شود دچار پشیمانی و در سلامتی غافل باقی می‌ماند و به خود مغرور می‌شود و وقتی بلایی میبینند نا امید می‌شود.

 

حجت الاسلام پناهیان گفت: روزی از امام صادق(ع) پرسیدند که مردم عوام بنی اسرائیل چه گناهی داشتند که مجازات شوند در حالی که از علمای بنی اسرائیل اطاعت می‌کردند پس باید علمای آنان در قیامت مجازات شوند امام صادق(ع) در جواب سوال کنندگان فرمودند؛ علمای بنی اسرائیل و مردمانشان هر دو گروه به بهشت نمی‎روند زیرا در ابتدا مردم بنی‌اسرائیل گناهی را از علمای خود دیدند و به آن اهمیت ندادند و علمای خود را امر به معروف نکردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: کسی که ایمان می‌آورد هنر نیست بلکه هنر آن است که افراد ایمان آورده عمل صالح انجام دهند./813/202ب3

ارسال نظرات