۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۹۳۱۸۱
امروز صورت می‌گیرد؛

ورود پیکر مطهر چهار زائر استان خراسان به کشور

خبرگزاری رسا ـ سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون پیکر هفت تن از 15 زائر جانباخته این استان در فاجعه منا وارد کشور شده و در استان تشییع و تدفین شده اند، گفت: امروز نیز پیکر چهار زائر دیگر استان وارد کشور می‌شود.
تشيع پيکر جانباخته در فاجعه منا - بجنورد

محمدباقر قاصری، سرپرست مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: در فاجعه منا 15 زائر این استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد تاکنون پیکر هفت تن وارد کشور شده و روز گذشته نیز در مناطق مختلف استان خراسان شمالی تشییع و تدفین شدند.

 

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس برنامه، امروز نیز پیکر مطهر چهار زائر دیگر کشته شده این استان در فاجعه منا وارد کشور شده و پس از آن به خراسان شمالی انتقال می‌یابد.

 

قاصری ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور، امروز پیکر مطهر زائران عباسعلی شکری از شیروان، غلامرضا محمودی از اسفراین، علی حسین چشم دهام از فاروج و سیداحمد حسینی از اسفراین به ایران منتقل می شود.

 

به گفته وی با توجه به اینکه زمان پرواز مزبور هنوز کاملا مشخص نیست نمی توان زمان انتقال پیکر این حجاج به استان خراسان شمالی را نیز به صورت دقیق اعلام کرد.

 

قاصری تصریح کرد: افزون بر پیکر چهار زائر کشته شده این استان در فاجعه منا، امروز پیکر یک زائر دیگر خراسان شمالی که در مکه مکرمه فوت کرده و مرگ او به فاجعه منا ارتباطی ندارد نیز وارد کشور می شود.

 

وی تصریح کرد: تاکنون پیکر مطهر حاج سلمان اسدی فرزند اسدالله از شوقان شهرستان جاجرم، محمدابراهیم باقری فرزند بابامحمد از اسفراین، محمد باقری فرزند محمد ابراهیم از اسفراین، حسین جعفری فرزند شکرالله از روستای اردغان اسفراین، غلامرضا طاهری فرزند حسین از روستای چهاربید شهرستان بجنورد، فرامرز غلامی بزآباد فرزند غلامحسین از شیروان و حسین قلی زاده فرزند جعفرقلی از روستای شیرین دره شهرستان مانه و سملقان وارد کشور شده و روز گذشته نیز مراسم تشییع متمرکز آنها در بجنورد برگزار شد.

 

قاصری اضافه کرد: بعد از برگزاری مراسم تشییع متمرکز این هفت زائر جانباخته استان در فاجعه منا، پیکرهای آنها به شهرستان های اسفراین، شیروان، مانه و سملقان و جاجرم منتقل شده و در این شهرستان ها نیز پس از برگزاری مراسم تشییع جداگانه، به خاک سپرده شدند.

 

به گفته وی مراسم تشییع و تدفین برای چهار زائر جانباخته استان خراسان شمالی که امروز وارد کشور می شوند نیز برگزار خواهد شد.

 

قاصری ادامه داد: با ورود پیکر مطهر این چهار زائر به کشور، در مجموع پیکر 11 زائر جانباخته استان خراسان شمالی در فاجعه منا به کشور منتقل می یابد اما هنوز پیکر چهار زائر دیگر استان وارد کشور نشده که در پروازهای بعدی منتقل می شوند.

 

گفتنی است، غلامرضا طاهری فرزند حسین از روستای چهاربید شهرستان بجنورد، حسین علی عباسی فرزند محمد از روستای ارکان بجنورد، فرامرز غلامی بزآباد فرزند غلامحسین از شیروان و حسین فرخی فرزند ولی از فاروج برخی از زائران فوت شده خراسان شمالی در فاجعه منا هستند.

 

همچنین غلامرضا محمودی فرزند محمود از اسفراین، محمد باقری فرزند محمد ابراهیم از اسفراین، حسین جعفری فرزند شکرالله از روستای اردغان اسفراین، علی حسین چشم دهام فرزند عزیزالله از فاروج و سیداحمد رحیمی فرزند سیدابوالفضل از اسفراین تعدادی دیگر از جانباختگان این استان در حادثه منا به شمار می روند.

 

عباسعلی شکری فرزند قربان از شیروان، حسین قلی زاده فرزند جعفرقلی از روستای شیرین دره شهرستان مانه و سملقان، محمدابراهیم باقری فرزند بابامحمد از اسفراین، سیدحسن رحیمی فرزند غلامعلی از روستای توپ چنار مانه و سملقان، حسین کرابی فرزند غلامحسین از اسفراین و سلمان اسدی فرزند اسدالله از شوقان شهرستان جاجرم دیگر زائران جانباخته استان خراسان شمالی در فاجعه منا هستند.

 

شایان ذکر است، صبح پنجشنبه دوم ماه جاری، همزمان با روز عید سعید قربان و برگزاری مناسک مربوط توسط حجاج در منطقه منا، به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود و مسؤولان برگزاری حج، حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا رخ داد که در این حادثه چند هزار نفر از حجاج کشورهای دنیا از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند.

 

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر در جریان مراسم رمی جمرات بر اثر فاجعه ای که بر اثر ضعف مدیریت و بی کفایتی مسؤولان سعودی روی داد به لقاءالله پیوستند.

 

در موعد حج تمتع سال جاری از استان 918 هزار نفری خراسان شمالی نیز 620 زائر شامل 287 نفر مرد و 333 نفر زن عازم سفر معنوی حج شده بودند که 15 تن از آنها در فاجعه دردناک منا جان باختند./9314/302/ب3

ارسال نظرات